شناسهٔ خبر: 86048 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

بهسازی بافت فرسوده بهبهان بدون آسیب به بافت تاریخی انجام می‌‌شود

خوزستان 41 معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر راه و شهرسازی حفظ بافت تاریخی بهبهان را، ضرورتی جدی خواند و گفت: در عین حال، بهسازی و تقویت بافت شهری این منطقه نیز بر اساس یک برنامه‌ریزی جدی در وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( خوزستان)، مهران کفاش با اشاره به سفر خود به شهرستان بهبهان، بیان داشت: در این سفر به‌‌همراه دیگر معاونت‌های مرتبط با موضوعات و مشکلات مطرح شده از بهبهان بررسی و از برخی مناطق، بازدید شد.

وی ادامه داد: مجموعه مسئولان این وزارتخانه از نزدیک در جریان مطالبات و خواسته‌های مسئولان محلی و همچنین مردم شهرستان قرار گرفتند.

کفاش با بیان اینکه خواسته‌ها و نیازهای شهروندان در زمینه معماری و شهرسازی بهبهان در نشست‌‌های کارشناسی که در منطقه برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت؛ ادامه داد: پیش از این، نشست‌های کارشناسی دیگری در محل وزارت راه و شهرسازی برای بررسی مشکلات تشکیل شد.

این مقام‌‌مسئول در وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: برای بافت فرسوده بهبهان و بهسازی ساختار شهری بهبهان که بخش قابل‌‌توجه از آن بافت فرسوده است، تصمیمات و برنامه‌‌ریزی جدی صورت گرفته است.

وی، بافت تاریخی شهر بهبهان را داری قدمت و ارزش بسیار بالا عنوان کرد و گفت: در این راستا با کمک بخش خصوصی و سرمایه‌‌گذاری‌‌هایی که صورت می‌‌گیرد، ضمن حفظ بافت تاریخی، عملیات نوسازی و بهسازی بافت شهری انجام خواهد شد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: برای انجام این فرآیند، به‌خصوص در بخش بازآفرینی سکونتگاه‌‌های غیررسمی و بافت فرسوده، به شهرداری بهبهان قیر دولتی، اختصاص خواهد یافت.

کفاش یادآورشد: در خصوص اجرای طرح اقدام ملی مسکن مربوط به شهرستان بهبهان، فعالیت‌های اساسی و کاربردی انجام شده است.

وی همچنین رفع مشکلات شهروندان بهبهانی در زمینه بافت فرسوده را در گروه همکاری‌های بین‌بخشی توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط دانست.