شناسهٔ خبر: 86070 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی انجام شد

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل راه‌و‌شهرسازی و پارک علم‌و‌فناوری آذربایجان‌شرقی

img108446309.jpeg تفاهم‌نامه همکاری بین پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و اداره‌کل راه و شهرسازی با هدف گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری در محل مجتمع عصر انقلاب پارک علم وفناوری امضا و مبادله شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(آذربایجان‌شرقی)، این تفاهم‌نامه با حضور، ابوالقاسم سلطانی، مدیرکل راه و شهرسازی و واعظی، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و با هدف گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری در محل مجتمع عصر انقلاب پارک علم وفناوری امضا و مبادله شد.

ابوالقاسم سلطانی، با اشاره به امضای تفاهم‌نامه بین این اداره کل و پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی، افزود: این تفاهم‌نامه به‌منظور گسترش همکاری ایجاد زمینه‌های نوآوری و شکوفایی، استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود و تقویت مشارکت و حمایت از مبتکران و طرح‌های مبتنی بر دانش و فناوری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان امضا شده است.

وی، تقویت و توسعه همکاری‌های دوطرف با هدف دسترسی و به‌کارگیری دانش فنی و فن‌آوری روزآمد در اجرای طرح‌های فناورانه پژوهشی، مطالعاتی، توسعه‌ای، کاربردی، مشاوره‌ای و آموزشی در موضوعات مرتبط با نیازهای طرفین را از مفاد این تفاهم نامه اعلام کرد .

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانشرقی گفت: بر اساس این تفاهم نامه همکاری دو جانبه در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و برنامه پنج ساله ششم توسعه، طرح های پژوهشی، تحقیقاتی و توسعه فناوری مشترک  انجام می شود .

سلطانی، ادامه داد: در قالب این تفاهم نامه مخترعان و مبتکران حوزه مسکن و شهرسازی برای حمایت و پشتیبانی به پارک علم و فناوری معرفی می شوند و پروژه های فناورانه و تحقیقاتی مسکن و شهرسازی برای انجام پروژه های مشترک به این پارک ارجاع داده می شود . 

وی با بیان اینکه مدت اجرای این تفاهم نامه ۵ ساله است، اظهار داشت: تمدید، بازنگری، اصلاح و یا تغییرات اساسی در مفاد آن با توافق طرفین امکان پذیر است  
بنابرین گزارش ، مدیرکل راه وشهرسازی و هیات همراه در انتهای برنامه از شرکت های مستقر در مجتمع عصر انقلاب بازدید نموده و از نزدیک با محصولات و خدمات آنها آشنا شدند .