شناسهٔ خبر: 86092 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس اداره طرح‌های توسعه شهری و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان:

اعتبار طرح‌های تفصیلی استان اصفهان ۱۲۰۰ درصد رشد داشته است

هنردان اصفهان رییس اداره طرح‌های توسعه شهری و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان از رشد ۱۲۰۰ درصدی اعتبار طرح‌های تفصیلی این استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)، علی هنردان، رییس اداره طرح‌های توسعه شهری و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اعلام رشد ۱۲۰۰ درصدی اعتبار طرح‌های تفصیلی استان، اظهار کرد؛ این میزان افزایش در مقایسه با اعتبار سال‌های گذشته بوده و مبلغ آن بیش از ۶۰ میلیارد ریال است.  

وی با بیا اینکه این میزان اعتبار جهت تهیه طرح‌های تفصیلی استان از محل اعتبارات ملی تأمین شده است اذعان داشت: استان اصفهان، سهم ۳۲ درصدی از کل اعتبارات تأمین شده کشوری از محل منابع‌ملی را به خود اختصاص داده است.  

رییس اداره طرح‌های توسعه شهری و معماری راه و شهرسازی استان اصفهان این حجم از اعتبار را برای تهیه طرح‌های توسعه شهری قابل‌توجه دانست و تصریح کرد: امکان راه‌اندازی حداقل ۲۰ طرح تفصیلی جدید در استان وجود دارد.  

وی خاطرنشان کرد، علاوه بر تامین اعتبار از محل "منابع ملی" جهت طرح‌های تفصیلی ۳۶ میلیارد ریال دیگر نیز از محل منابع انسانی تامین شده است.  

هنردان، ضمن تشریح «طرح‌های جامع و تفصیلی» تشریح کرد: این دو طرح لازم و ملزوم یکدیگرند؛ اما از نظر روش کار، شیوه تهیه، مقیاس نقشه‌ها و نتیجه نهایی، تفاوت‌هایی با هم دارند.  

وی بیان کرد: طرح جامع، برنامه‌ای است که به‌صورت راهنما عمل و خط‌‌‌مشی کلی سیاست‌های توسعه شهری را تعیین می‌کند؛ اما طرح تفصیلی، چنان‌که از عنوان آن پیدا است، جزئیاتی را شامل می‌شود که "طرح‌جامع" به آن‌ها به‌صورت کلی پرداخته است.