شناسهٔ خبر: 86101 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

افزایش نسبی دمای کشور در سه‌روز آینده/ وزش باد شدید در مناطق شرقی

گزارش هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش نسبی دمای هوا در سه روز آینده خبر داد و گفت: در این مدت، انباشت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و کلان‌شهرها، کیفیت هوا را کاهش خواهد داد.

امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت آب و هوای کشور را تشریح کرد و گفت: در سه‌‌روز آینده، آسمان بیشتر مناطق کشور، صاف و جوی نسبتا آرام و پایدار برقرار خواهد بود.

او افزود: در این مدت، افزایش نسبی دما را برای بیشتر مناطق کشور خواهیم داشت؛ برای کلان‌‌شهرها و شهرهای صنعتی، انباشت آلاینده‌ها می‌تواند موجب کاهش کیفیت هوا به‌‌ویژه در ساعت‌های اولیه روز شود. توصیه می‌کنیم که شهروندان به‌‌‌ویژه سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی، در این مدت از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: امروز، پاره‌‌ای مناطق شرقی، وزش باد شدید خواهند داشت که سبب خیزش گرد و خاک می‌‌شود. بعدازظهر سه‌‌شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی بر روی غرب سواحل دریای خزر و اردبیل، انتظار داریم که کاهش دما رخ دهد و روز چهارشنبه نیز برای سواحل شمالی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی، شمال آذربایجان‌ها، بارش باران، کاهش دما وزش باد و احتمال رخداد رعد و برق نیز وجود دارد. 

او گفت: روز پنج‌شنبه، بارش‌ها به‌صورت پراکنده در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از خراسان شمالی رخ خواهد داد. آسمان تهران در سه روز آینده، صاف خواهد بود و غبار محلی شکل خواهد گرفت. بیشینه دمای امروز تهران 23، فردا 24 و پس‌فردا 25 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.