شناسهٔ خبر: 86105 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی:

امنیت حاکم بر بنادر کشور مناسب و مثال‌زدنی است/ یگان حفاظت؛ تکیه‌گاه عملیات دریایی و بندری سازمان است/ کشف بیش از ۲۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در شش‌ماه نخست ۹۹

جعفر اطمانی فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی گفت: یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی با قدرت و اقتدار در بنادر حال انجام وظیفه است و امنیت حاکم بر بنادر کشور؛ مناسب و مثال زدنی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سرهنگ جعفر اطمانی به‌مناسبت هفته نیروی انتظامی با شعار«با هم برای امنیت و سلامت» درباره فعالیت‌هایی که توسط یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی انجام می گیرد، اظهار داشت: با توجه به تخلیه و بارگیری بی‌وقفه و فعالیت شبانه‌روزی ترخیص کالا در بنادر کشور، ضرورت دارد که حفاظت از اموال، تاسیسات، کالاها و تجهیزات با دقت انجام شود.

وی افزود: امروز بستر همه اقدامات در سطح بنادر کشور در وجود امنیت است و توسعه و پیشرفت در سطح جامعه، کشور و بنادر در گرو امنیت است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه یگان حفاظت سازمان بنادر؛ مقتدر و حرفه‌ای وظایف خود را انجام می‌دهد، اظهار داشت: امروز می‌توان گفت که این یگان نقطه ثقل و تکیه‌گاه محکم در حوزه ماموریت‌های دریایی و بندری سازمان است. 

وی افزود: یگان حفاظت یگانی پویا و کارآمد بوده که توانسته به خوبی از عهده ماموریت‌های خطیر و حساس خود برآید و موفق در ماموریت‌های محوله باشد. 

اطمانی ادامه داد: تأمین حفاظت و برقراری نظم با ارتقاء تعالی رفتار، آموزش بر مبنای مهارت پایه، صیانت و سلامت کارکنان، توسعه و تقویت توان و آمادگی عملیات یگان، اقدامات مقابله‌ای با سرقت و هدایت منابع انسانی در سطح بنادر در راستای پیشبرد اهداف بوده است. 

وی با بیان این که یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی یگانی مقتدر و پاسخگو  به مردم و فعالان اقتصادی است، گفت: یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی موظف است با انجام سرکشی‌های دوره‌ای منظم، تمهیدات و اقدامات لازم را به منظور پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز یا خارج از مجوز در محدوده تحت صلاحیت سازمان بنادر را انجام دهد. 

وی با بیان اینکه یکی از اهداف یگان حفاظ سازمان بنادر، اطمینان‌بخشی از انطباق عملکرد با برنامه‌ها است، تصریح کرد: با حمایت دستگاه قضایی و همکاری اداره کل سواحل و بنادر و اداره کل حقوقی سازمان بنادر، شاهد اقدامات بسیار موثر و مثبت بوده‌ایم و همچنین حفاظت از حقوق عامه جزو وظایف ذاتی این مجموعه است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی از کشف حدود ۲۱۹ کیلوگرم مواد مخدر طی شش ماهه سال جاری خبر داد و گفت: در مدت یاد شده ۱۰۵ لیتر مشروبات الکلی، ۵۰ فقره کالای قاچاق به ارزش تقریبی بیش از ۲۵ میلیارد ریال و ۹۳ تن کالای سرقتی، کشف شده است.