شناسهٔ خبر: 86129 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی کشور خبر داد

ورود جبهه خنک شمالی به کشور از غروب سه‌‌شنبه/ وزش باد و خیزش گرد و خاک در سیستان و بلوچستان و شرق کرمان و هرمزگان

اداره هواشناسی استان تهران کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه اکثر نقاط کشور طی امروز و فردا جوی آرام خواهند داشت، افزود: برای شهرهای تهران، کرج، قزوین، اصفهان و اراک غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت آب و هوای کشور طی چند روز آینده پرداخت و اظهار کرد: امروز در بیشتر نقاط کشور جوی آرام خواهد بود و شهرهای تهران، کرج، قزوین، اصفهان و اراک غبار محلی خواهند داشت.

وی گفت: از بعد از ظهر سه شنبه با توجه به نفوذ جریان خنک شمالی به کشور، بارندگی ها در استان های ساحل خزر و اردبیل شروع خواهد شد که همراه با وزش باد خواهد بود که این شرایط، کاهش نسبی دما را برای این مناطق به همراه خواهد داشت.

رفیعی عنوان کرد: دریای خزر طی این مدت مواج شده و برای روزهای پنج شنبه و جمعه نیز انتظار داریم در سواحل شرق دریای خزر و ارتفاعات خراسان شمالی بارش داشته باشیم که البته بارش به شکل پراکنده خواهد بود و روز پنج شنبه در شمال شرق کشور کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: طی سه روز آینده در مناطقی از استان های سیستان و بلوچستان، شرق استان های کرمان و هرمزگان وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک را خواهیم داشت.

به گفته وی آسمان امروز تهران صاف و همراه با غبار محلی و فردا نیز آسمان تهران همچنان صاف و گاهی غبار محلی خواهد داشت.

رفیعی ضمن تشریح دمای مناطق مختلف کشور، اظهار کرد: انتظار داریم که امروز حداکثر دمای تهران به ۲۴ درجه بالای صفر برسد که به این ترتیب یک درجه نسبت به دیروز بالاتر خواهد بود.

وی افزود: حداقل دمای صبح تهران در مهرآباد ۱۱ درجه بالای صفر خواهد بود که برای فردا نیز همین دما پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: از بین مراکز استان ها، امروز سردترین مرکز استان شهر کرد با حداقل دمای ۴ درجه زیر صفر، همدان و کرمان با یک درجه زیر صفر سردترین شهرهای کشور و گرمترین مراکز استان هم بندرعباس با دمای ۳۷ درجه و اهواز ۳۶ درجه بالای صفر است.