شناسهٔ خبر: 86216 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

باند دوم محور افوس- بویین‌میاندشت در انتظار بهره‌برداری است/ عملیات آسفالت‌ریزی باند دوم محور شهر گردشگری افوس به پایان رسید

جلسه بررسی پروژهای  نجف اباد،اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبرداد: عملیات آسفالت‌ریزی بانددوم محورشهرگردشگری افوس _بویین میاندشت به پایان رسید و آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به تسریع عملیات اجرایی پروژه‌های حوزه راهسازی این استان اظهارکرد: عملیات آسفالت ریزی باند دوم محور افوس_بویین‌میاندشت به طول ۳.۷ کیلومتر به پایان رسید.  

وی با بیان اینکه آغاز عملیات احداث باند دوم این محور از اردیبهشت‌ماه سال گذشته کلید خورد اذعان داشت پیشرفت فیزیکی این پروژه صد در صد بوده و آماده افتتاح و بهره‌برداری است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: طول کل این محور ۳.۷ کیلومتر است که عملیات آسفالت ریزی آن به عرض ۷.۴۲ متر و ضخامت ۷ سانتیمتر انجام پذیرفته است.  

وی با بیان اینکه شهر افوس در غربی‌ترین نقطه استان اصفهان و در فاصله ۵ کیلومتری جاده ترانزیتی اصفهان، لرستان و شهرستان بویین‌میاندشت قرار دارد گفت: از دلایل اجرای این پروژه می‌توان به وجود جاذبه های گردشگری فراوان در شهر افوس، ترافیک و حوادث جاده‌ای و وجود نقاط حادثه‌خیز اشاره کرد.  

قاری قرآن اعتبار هزینه شده برای این پروژه را حدود ۳۴ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: در مراحل اجرایی ساخت این محور بیش از ۹ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۱۲ هزار مترمکعب خاکریزی انجام شده و ضمن نصب ۵۰ عدد نیوجرسی، حدود ۴ هزار تن آسفالت بکار رفته است.  

وی در پایان افزود: اجرای خط‌کشی ترافیکی، ایمن‌سازی و نصب علائم در مسیر باند دوم محور افوس-بویین میاندشت انجام شده و به زودی افتتاح خواهد شد.