شناسهٔ خبر: 86226 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تأکید کرد

ایجاد جذابیت در فضای کشور برای بازگشت پروازهای عبوری/ اجرای شعار ایمنی، امنیت و سلامت در فرودگاه‌های کشور

سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بر جذاب کردن فضای کشور جهت بازگشت پروازهای بین‌المللی و افزایش ترافیک پروازی تأکید کرد و گفت: امیدواریم با عمل به شعار ایمنی، امنیت و سلامت، شاهد رشد و توسعه فعالیت‌ها در چارچوب برنامه‌ها و اهداف راهبردی شرکت باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم‌ روز جهانی کنترلرهای ترافیک هوایی با اشاره به جایگاه ویژه کنترلرهای ترافیک هوایی در صنعت هوانوردی گفت: طی سال جاری به دلیل وجود بحران کرونا با کاهش آمار پروازهای داخلی و عبوری روبرو بودیم؛ به‌‌طوری‌که با بررسی‌ها و تحلیل‌های صورت‌گرفته توسط ایکائو، صنعت هوانوردی تا سال‌های ۲۰۲۳ و یا ۲۰۲۴ به شرایط سال ۲۰۱۹ برمی‌گردد.

امیرمکری افزود: به‌عنوان یک شرکت درآمد هزینه‌ای، با کاهش شدید درآمدها باید هزینه‌ها را مدیریت کرده و به دلیل تحریم‌های همه‌جانبه در تأمین تجهیزات و سیستم‌ها با استفاده از توان تولید داخلی اقدام کنیم.

وی گفت: در حال حاضر با کاهش ۸۰ درصدی درآمد هوانوردی مواجه هستیم و بایستی خانواده بزرگ شرکت، شرایط دشوار و محدودیت‌های تحمیلی را بیش از گذشته درک کنیم.

امیرمکری بر محدودیت‌های بین‌المللی از لحاظ تحریم جهت تأمین نیازها اشاره کرد و گفت: امروز در تأمین تجهیزات با مشکلات زیادی مواجه هستیم اما با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و توان داخلی تا حدودی توانستیم نیاز خود را تأمین کنیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها بر تلاش برای حفظ سلامت کنترلرها، انجام درست وظایف محوله و ارائه سرویس‌های هوانوردی ایمن به ایرلاین ها و خدمات مناسب به مسافران و مشتریان  تأکید کرد.

وی بر جذاب کردن فضای کشور جهت بازگشت پروازهای بین‌المللی و افزایش ترافیک پروازی تأکید کرد و گفت: امیدواریم با عمل به شعار ایمنی، امنیت و سلامت، شاهد رشد و توسعه فعالیت‌ها در چارچوب برنامه‌ها و اهداف راهبردی شرکت باشیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها خاطرنشان کرد: حمایت از همکاران در انجام وظایف از  سنوات گذشته بوده و امروز نیز این حمایت‌ها بیشتر شده است و ما تمهیدات خود را در این رابطه داریم.

وی بر رقابت متخصصان در امر آموزش و ارائه روش‌ها و پیشنهاد‌های سازنده تأکید کرد.