شناسهٔ خبر: 86289 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

افزایش نسبی دما در شمال شرق کشور از یکشنبه/ از دوشنبه بارندگی و وزش باد در استان‌های سواحل خزر و اردبیل

اداره هواشناسی استان تهران کارشناس سازمان هواشناسی کشور بابیان اینکه طی یکشنبه و دوشنبه در شمال کشور افزایش نسبی دما رخ خواهد داد، افزود: به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی، از دوشنبه در استان‌های سواحل خزر و اردبیل بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

کبرا رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به تشریح وضعیت آب‌وهوای کشور طی چند روز آینده پرداخت و اظهار کرد: امروز و فردا با توجه به پایداری جو در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را انتظار داریم و همچنین طی این دو روز، در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق کشور نیز افزایش نسبی دما را خواهیم داشت.

وی گفت: از روز دوشنبه تا چهارشنبه به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی بارندگی به همراه وزش در استان‌ها سواحل خزر و اردبیل شروع خواهد شد و همچنین کاهش نسبی دما را در این مناطق برای شمال شرق کشورمان انتظار داریم.

رفیعی اظهار کرد: دریای خزر طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مواج پیش‌بینی شده و طی امروز و فردا هم پدیده غالب در شرق و جنوب کشور، همچنان باد شدید و گاهی گردوخاک خواهد بود.

این کارشناسی هواشناسی کشور عنوان کرد: امروز و فردا، شرق تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

رفیعی با اشاره به وضعیت آب‌وهوای تهران طی چند روز آینده گفت: امروز تهران، آسمانی صاف و در بعضی ساعات غبار محلی خواهد داشت و حداکثر دما در تهران ۲۲ درجه بالای صفر خواهد بود و حداکثر دما در تهران نیز به ۲۲ درجه بالای صفر خواهد رسید. حداقل دمای فردا صبح تهران نیز ۱۲ بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.