شناسهٔ خبر: 8629 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا خبر داد:

۶۰ درصد پروژه‌های آزادراهی در دست ساخت توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء اجرا می‌شود

عبادالله عبداللهی در مراس افتتاح آزادراه حرم تا حرم فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه ۶۰ درصد پروژه‌های آزادراهی در دست ساخت توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء اجرا می‌شود از افتتاح قطعه اول آزادراه آبیک ـ چرم‌شهر در حدفاصل چرمشهر تا اتوبان قم تا یک سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سردار عبادالله عبداللهی در مراسم آغاز عملیات ساخت آزادراه آبیک - چرم‌شهر که صبح امروز دوشنبه اول تیرماه برگزار شد با اشاره به موضوع تحریم‌ها در کشور گفت: گرچه تحریم‌ها سبب تاخیر در عملیات عمرانی کشور می‌شود اما در فعالیت‌هایمان توقف نخواهیم داشت و با ایستادگی در برابر ابرقدرت‌ها در راه توسعه و عمران کشور تمام توان خود را به کار می‌گیریم.

وی اضافه کرد: امروز با وجود محدودیت مالی کشور، قرارگاه مثل دوران دفاع مقدس بر اساس اعتقاد و انگیزه نظیر زمان جنگ و با استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آن زمان امروز در نقاط مختلف کشور پروژه‌های آزادراهی، ریلی، نفت، گاز، پتروشیمی، سدسازی و از این قبیل را اجرا می‌کنند.

عبداللهی افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیا در حال حاضر در حوزه راه‌آهن پروژه‌های متعددی به طول حدود چهار هزار کیلومتر و چند پروژه آزادراهی دیگر را در دست اجرا دارد و کنار‌گذر جنوبی تهران یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی محسوب می‌شود که ۶۰ درصد از زیرسازی قطعه یک آن به پایان رسیده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا درباره دیگر پروژه‌های در دست احداث گفت: ساخت کنارگذر اراک – خرم‌آباد که حجم زیادی از ترافیک را از جنوب به مرکز کشور منتقل می‌کند، آزادراه حرم تا حرم و کنارگذر جنوبی تهران از پروژه‌های مهم حوزه راه در کشور هستند که در آینده در حوزه مدیریت ترافیک نقشی بسزایی ایفا می‌کنند. ساخت کنار‌گذر جنوبی تهران نیز مراحل ابتدایی خود را طی کرده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بخش نخست این آزاد‌راه در حدفاصل چرمشهر تا اتوبان قم در یکسال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

عبداللهی درباره ویژگی‌های آزادراه آبیک ـ چرمشهر توضیح داد: ساخت این آزادراه به طول ۱۵۸ کیلومتر اهمیت ویژه‌ای در کاهش بار ترافیکی این منطقه دارد و ترافیک غرب و شمال غرب و استان‌های قزوین، البرز و تهران را به سمت مرکز و در نهایت به شرق کشور می‌برد.

افتتاح بزرگترین پالایشگاه گازی در کشور موضوع دیگری بود که عبداللهی به آن پرداخت و گفت: این پالایشگاه به زودی به بهره‌برداری می‌رسد ضمن این‌که فاز ۱۵ و ۱۶ پالایشگاه پارس جنوبی در حال بهره‌برداری است و در حین بهره‌برداری فازی، ۱۰ میلیارد مترمکعب گاز و ۴.۸ میلیون بشکه میعانات گازی تولید می‌شود./

نظر شما