شناسهٔ خبر: 86307 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهرکرد باحضور معاون وزیر ورزش و جوانان

DM2A2044.1.jpg عملیات احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهرکرد با حضور معاون حقوقی، مجلس و امور استان ها ی وزارت ورزش و جوانان، نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل اجرای طرح های ملی منطقه ۵ و۶ سازمان مجری وزارت راه و شهرسازی، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، مدیرکل راه و شهرسازی استان در این برنامه گفت: طرح اولیه این ورزشگاه پنج هزار نفر است ولی با اجرای فاز دوم و سوم طرح در بال های شرقی، شمالی و جنوبی قالبیت توسعه و گنجایش ۱۵ هزار نفر را دارا خواهد بود.

حسینعلی مقصودی تأکید کرد: فاز اول ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهرکرد در زمینی به وسعت۱۶۰ هزار با ۳۵ هزار مترمربع زیربنا و محوطه‌سازی ۱۲۸ هزار و ۸۶۱ مترمربع در مدت ۲۴ ماه احداث خواهد شد و براساس فهرست‌بهای سال‌جاری حداقل ۳۰۴ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح مورد نیاز است. وی افزود: برای این ورزشگاه دو درب اصلی ورودی شرقی و غربی  و ۱۵ درب کنترل ورودی و خروجی تماشاگران  برای تسهیل در خروج همزمان پنج هزار نفر پیش‌بینی شده است. نامبرده ادامه داد: در محدوه زمین این طرح، ورزشگاه ۲۵۰۰ نفری سرپوشیده شهرکرد نیز در سال ۱۳۸۰ به پایان رسیده و هم‌اکنون در حال استفاده است.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان های وزارت ورزش و جوانان هم در این آئین از انعقاد تفاهم نامه وزارت ورزش و جوانان با استانداری چهارمحال و بختیاری در جهت توسعه ورزش استان به ویژه ورزش های زمستانی و آبی و همچنین تکمیل فضاهای ورزشی نیمه تمام در راستای عدالت ورزشی و توسعه متوازن امکانات خبرداد. جمشید تقی زاده افزود: امیدواریم با همکاری نمایندگان استان، برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی بتوانیم هرچه سریعتر مقدمات بهره مندی ورزشکاران استان از این پتانسیل مهم را فراهم نماییم.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه ضمن اشاره به آغاز تدوین طرح نظام جامع ورزش کشور در کمیسیون ورزش مجلس در جهت توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی، چهارمحال و بختیاری را با دارا بودن پتانسیل های فراوان، یک ظرفیت  بی نظیر برای حرکت به سمت توسعه یافتگی خواند. احمد راستینه افزود: احداث این ورزشگاه و تسهیل شرایط دسترسی می تواند؛ تکمیل حلقه توسعه ورزش در استان باشد. رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی همچنین استان را یکی از پنج نقطه مستعد کشور در ایجاد دهکده و اردوبام های ورزشی خواند و اظهار امیدواری کرد؛  توسعه این مجموعه با حمایت ورزارت ورزش و جوانان و همچنین پیگیری مدیران استان می تواند چهارمحال و بختیاری را بعنوان مرکز پرورش استعدادهای درخشان ملی  تبدیل نماید.

رئیس سازمان برنامه و وبودجه استان هم به اختصاص ۵۰ میلیارد ریال از محل منابع توازن ملی استان به این پروژه خبر داد و گفت: در صورت تحقق وعده وزارت راه و شهرسازی برای تأمین اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی تکمیل این ورزشگاه، برنامه و بودجه استان نیز از ظرفیت تمام منابع در اختیار استانی برای اختصاص اعتبار بهره برداری این پروژه استفاده خواهد کرد.

گفتنی است؛ زیرزمین این ورزشگاه  شامل دو سالن تیم‌ها، اتاق مربیان، اتاق داوران، اتاق تست دوپینگ، اتاق کمک‌های اولیه، ورودی و خروجی بازیکنان به زمین، تأسیسات، فضای ارتباطی تماشاچیان و فضای ارتباطی تشریفات و طبقه همکف شامل سالن چند منظوره ورزشی ویژه بدنسازی، کشتی و ورزش‌های رزمی، سرویس‌های بهداشتی، دوش و رخت‌کن، حراست و مانیتورینگ، فوریت‌های پزشکی و فضای خدماتی تماشاچیان می باشد.