شناسهٔ خبر: 86324 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خبر داد:

آمادگی ۷۰۰ نیروی راهداری در ۴۴ راهدارخانه کرمانشاه برای فصل زمستان

کرمانشاه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی ۳۵ راهدارخانه ثابت و ۹ راهدارخانه سیار برای زمستان امسال، گفت: در مجموع ۷۰۰ نفر در قالب اکیپ‌های مختلف در این راهدارخانه‌ها آماده هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) ، فریبرز کرمی با اشاره به آمادگی راهداری استان در فصل سرما، اظهار داشت: راهداری معمولا در تمامی فصول استراحت ندارد و هم‌اکنون هم برای فصل سرما ماشین‌آلات را آماده و به روز کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه آمادگی راهداری برای فصل سرما رسما از اول آبان‌ماه شروع می‌شود، گفت: ۴۴ اکیپ در۳۵ راهدارخانه ثابت و ۹راهدارخانه سیار را با ۴۷۰ ناوگان سبک و سنگین با ۵۰۴ نیرو و ۲۰۰ نفر پشتیبان برای خدمات‌رسانی در فصل زمستان به کار گرفته شده‌اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: هر ۴۰کیلومتر معمولا باید یک اکیپ کامل راهداری با سه دستگاه گریدر، سه تیغه برف‌روبی، سه نمک‌پاش، بلودرز، ماشین‌آلات سبک و ۳۰ تا ۴۰ نفر نیرو مستقر باشد که در استان برای هر ۱۶۱ کیلومتر یک اکیپ در ایتان مستقر شده است.

وی به خریداری و ذخیره‌سازی ۴۵ هزار تن شن و نمک در راهدارخانه‌ها اشاره و بیان کرد: وضعیت چگونگی بارندگی در مسیرها را با هواشناسی هماهنگ هستیم و در صورت نوع بارندگی مشخص باشد از منطقه‌ای دیگر برای دیگر مناطق کمک می‌گیریم تا غافلگیر نشویم.

کرمی ادامه داد: شهروندان می‌توانند هرگونه پیشنهاد و انتقاد در حوزه راهداری و حمل و نقل را با شماره تماس ۱۴۱ در میان بگذارند.