شناسهٔ خبر: 86401 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۶ ماهه نخست سال جاری؛

رفع تعرض ۸۳ فقره از اراضی دولتی و ملی در هرمزگان

سرهنگ نیکبخت2-هرمزگان فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی هرمزگان، گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری ۸۳ فقره رفع تعرض فوری به مساحت ۶۶ هزار و ۸۹۵ متر مربع و ارزش بیش از ۴۰۹ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، سرهنگ ابراهیم نیکبخت، با بیان اینکه برخورد فوری با متعرضین به اراضی دولتی و ملی به عنوان اولویت اصلی این یگان قرار دارد اظهار کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری ۸۳ فقره رفع تعرض فوری به مساحت ۶۶ هزار و ۸۹۵ متر مربع و ارزش بیش از ۴۰۹ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال انجام شد.

 

 سرهنگ نیکبخت با تاکید بر استفاده مردم از سامانه تلفنی ۱۶۵۶ مبني بر گزارش تعرضات و تصرفات برای کمک به حفظ بیت المال اظهار داشت: طی ۶ ماه اخیر ۲۸۹ مورد گزارش از طریق سامانه تلفنی و روش های مختلف دیگر به یگان اعلام شد که پس از بررسي ميداني، ۸۳ فقره آن صحت دار بوده كه رفع تصرف و به بیت المال بازگشت داده شد.

 

 فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی هرمزگان در ادامه اجرای احکام را به عنوان اولویت دوم پس از پیشگیری از تصرفات دانست و تصریح کرد: ۹ فقره حکم قضایی به مساحت۴۰ هزار و ۸۳۵ متر مربع که ارزش تقریبی آن ۳۹۴ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان برآورد گردیده است به بیت المال برگشت داده شد.

 

سرهنگ نیکبخت افزود: مجموع حجم اراضی بازگردانده شده به بیت المال در مدت ۶ ماه اول سال جاری بالغ بر ۱۰ و نيم هکتار به ارزش کلی ۴۳۵ میلیارد و ۲۱۶میلیون تومان برآورد شده است‌.

 

فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی هرمزگان با قدردانی از همکاری دستگاه قضایی و انتظامی استان، افزود: موفقیت های این یگان مرهون زحمات عزیزان قضایی و انتظامی است، تعاملات قضایی و انتظامی همواره سرلوحه کاری اين يگان بوده و در جهت همکاری موثر نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با يگان حفاظت راه و شهرسازی اقدامات قابل توجهي انجام گرفته است كه حاصل آن اراضي بازگردانده شده به بيت المال است.

 

وی تاکید کرد: این یگان در برخورد با متعرضین به بیت المال بي درنگ و بدون ترديد برخورد جدي خواهد نمود و فرصت‌طلبان آگاه باشند در صورت تعدی به اراضی ملی و دولتی با برخورد سخت و شدید مواجه خواهند شد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: شناسایی اراضی تصرفی و شناسایی متصرفین و زمین خواران با تعامل با پلیس امنیت اقتصادی در دستور کار قرار دارد که با جدیت بیشتر دنبال خواهد شد.