شناسهٔ خبر: 86450 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسكن در هفته اى كه گذشت

تولید مسکن با الگوهای الحاق، تغییر کاربری و شهرک‌سازی، سرعت می‌گیرد/پیگیری تخصیص ردیف بودجه برای مناسب‌سازی کشور در سال ۱۴۰۰

شهر تهران تاکید بر سرعت گرفتن تولید مسکن با الگوهای الحاق، تغییر کاربری و شهرک‌سازی، تکمیل و تحویل یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت تدبیر و امید، پیگیری تخصیص ردیف بودجه برای مناسب‌سازی کشور در سال ۱۴۰۰، بخشی از اهم اخبار حوزه مسکن در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت ره و شهرسازی، اهم اخبار حوزه مسکن در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

تولید مسکن با الگوهای الحاق، تغییر کاربری و شهرک‌سازی، سرعت می‌گیرد

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بر تسریع و همکاری بیشتر دست‌اندرکاران اجرای طرح اقدام ملی مسکن تاکید کرد و گفت: تولید مسکن با الگوهای الحاق، تغییر کاربری و شهرک‌سازی، سرعت می‌گیرد که در اینکار تمامی دست‌اندرکاران اهتمام ویژه داشته باشند.

اسلامی بر رفع بوروکراسی اداری در اجرای طرح اقدام ملی مسکن تاکید کرد و توضیح داد: با تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی و به کارگیری ظرفیت‌های استانی باید روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن، تسریع شود.

روند افتتاح حساب متقاضیان مسکن ملی سرعت گرفت

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که روند افتتاح حساب متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن، سرعت گرفته است از بهره‌برداری راه آهن خواف-هرات با حضور روسای جمهور دو کشور ایران و افغانستان طی هفته‌های آتی خبر داد.

یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت تدبیر و امید تکمیل شد

وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس با اعلام اینکه با وجود فقر زمین ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن تعیین تکلیف شد از ساماندهی و کنترل قمیت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت تدبیر و امید تکمیل و تحویل متقاضیان شد.

پیگیری تخصیص ردیف بودجه برای مناسب‌سازی کشور در سال ۱۴۰۰

وزیر راه و شهرسازی در سیزدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور برای افراد دارای معلولیت در ساختمان دادمان بر اهتمام ویژه این وزارتخانه بر برنامه‌ریزی و تدوین ضوابط به منظور مناسب‌سازی تردد برای افراد دارای معلولیت در فضاهای شهری و برون‌شهری تاکید کرد.

افزایش مجدد سقف وام خرید مسکن در دستورکار نیست

وزیر راه و شهرسازی درباره افزایش سقف وام خرید مسکن گفت: منتظریم تا قیمت‌ها فروکش کند و سپس سر فرصت در این‌باره تصمیم‌گیری کنیم.

این ادعا که واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی همان باقیمانده مسکن مهر است، رد می‌شود

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان این ادعا را که واحدهای مسکونی افتتاح شده در اول آبان ۹۹ با حضور رییس جمهور باقیمانده واحدهای مسکونی مهر است رد کرد و گفت: اول آبان امسال، ۴۰۰ هزار واحد مسکن ملی با حضور رییس جمهور تعیین تکلیف شد.

تدوین بیش از ۳۰ دستورالعملِ مناسب‌سازی فضاهای شهری و برون‌شهری برای معلولان در مرکز تحقیقات

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه در مرکز تدوین بیش از ۳۰ دستورالعمل در خصوص مناسب‌سازی فضاهای شهری و برون‌شهری برای معلولان تدوین شد از پیشنهاد آن مرکز برای ارایه گواهینامه دسترسی‌پذیری معلولان در تمامی ساختمان‌ها، خبر داد.