شناسهٔ خبر: 86452 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

امضای تفاهم‌نامه فروش ۹۰۰۰۰ تن ریل برای تکمیل راه‌آهن چابهار-زاهدان

نصب سوزن ریل ذوب‌آهن اصفهان و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء تفاهم‌نامه فروش ۹۰ هزار تن ریل را امضا کردند که تحویل آن به‌صورت چند مرحله‌ای انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ذوب آهن اصفهان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تفاهم نامه فروش ۹۰ هزار تن ریل را امضا کردند که به عنوان افشای اطلاعات با اهمیت در کدال درج شد.

 طی این تفاهم‌نامه‌ ۹۰ هزار تن ریل E۱۶۰ باگریدR۲۶۰  مطابق آخرین ویرایش استانداردEN۱۳۶۷۴-۱  از تولیدات ذوب آهن اصفهان، توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای راه آهن چابهار-زاهدان به صورت چند مرحله‌ای و با توافق طرفین در خصوص تناژ، زمان عرضه و کشف قیمت در بورس کالا خریداری می‌شود .

شایان ذکر است عملیات ریل گذاری راه آهن چابهار– زاهدان با استفاده از ریل تولید شده درذوب آهن اصفهان طی مراسمی تیر ماه سال جاری با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی آغاز به کار کرد.

طول راه‌آهن زاهدان – چابهار ۶۲۸ کیلومتر است وطبق برنامه‌ریزی‌ها، ریل‌گذاری ۱۵۰ کیلومتر از این محور تا پایان امسال انجام خواهد شد.

گفتنی است ذوب آهن اصفهان تنها تولیدکننده ریل در منطقه منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) است و انواع ریل برای خطوط پرسرعت ، ریل مترو و معدن مطابق استانداردهای جهانی را تولید می‌کند.