شناسهٔ خبر: 86531 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

ثبت نام ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر در استان همدان برای دریافت وام ودیعه مسکن

مهندس حسینی مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از پرداخت ۸۷۱ وام ودیعه مسکن به مستأجران همدانی توسط بانک های این استان خبر داد و گفت: در استان همدان ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان) ، داریوش حسینی با اشاره به طرح دولت برای کمک به مستأجران، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود کشور و مبحث بیماری کرونا ، دولت در راستای حمایت از مستأجران وام ودیعه مسکن را به تصویب رساند که در استان همدان تا پایان هفته گذشته ۸۷۱ مورد پرداخت شده است که امیدواریم در پرداخت آن سرعت بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن نیز ۱۸ هزار و ۹۷۴ همدانی در سامانه ثبت نام کردند، یادآور شد: از متقاضیان ثبت نام شده در سامانه اقدام ملی مسکن ۱۴ هزار و ۹۰۴ همدانی حائز شرایط بودند.

حسینی  با اشاره به اینکه ۲۰ پروژه اقدام ملی مسکن در استان همدان تعریف و تأیید شده است، عنوان کرد: تاکنون در این استان تعداد  ۷۴۴۲ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن تأیید نهایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از الحاق ۶۸۰ هکتار به مساحت همدان خبر داد و گفت: به دستور استاندارهمدان و پیگیری های مستمر اداره کل راه‌ و شهرسازی استان همدان مقرر شد به منظور تأمین مسکن در استان ، ۶۸۰ هکتار به محدوده شهر همدان الحاق شود.

حسینی در پایان با اشاره به تسریع در صدور پروانه پروژه های اقدام ملی مسکن خاطرنشان ساخت: در جلسه اخیر شورای تامین مسکن استان بر تسهیل و تسریع در روند اخذ پروانه های ساختمانی و کنترل نقشه ها در سازمان نظام مهندسی تاکید شد.