شناسهٔ خبر: 86536 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

همزمان با پنجاه و پنجمین نشست شورای مدیران سازمان هواشناسی کشوری روی داد

برگزاری مراسم اختتامیه نخستین جشنواره عکاسی سازمان هواشناسی کشور/ تقدیر از برگزیدگان جشنواره عکاسی هواشناسی

کوروش محمدپور مراسم اختتامیه نخستین جشنواره عکاسی سازمان هواشناسی کشور برگزار شد و طی آن از برگزیدگان این جشنواره در حضور وزیر راه و شهرسازی تقدیر به عمل آمد.

کوروش محمدپور، مدیر روابط عمومی سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برپایی نخستین جشنواره عکاسی هواشناسی در کشور از سوی روابط عمومی این سازمان، اظهار کرد: این جشنواره به منظور ایجاد یک همگرایی جامع و در راستای مشارکت فرهنگی مردم با این سازمان، برگزار شد.

وی گفت: بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از سراسر کشور در این جشنواره شرکت کردند و آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمودند.

محمدپور عنوان کرد: از این جشنواره استقبال بسیار خوبی به عمل آمد؛ به طوری که حتی از دور افتاده ترین نقاط سیستان و بلوچستان هم آثار به دبیرخانه ارسال شده است.

دبیر نخستین جشنواره عکاسی سازمان هواشناسی کشور بیان کرد: مسابقات این جشنواره به دو بخش حرفه‌ای و آماتور تقسیم بندی شد. در بخش حرفه‌ای  شرکت کنندگان با دوربین حرفه‌ای و در بخش آماتور با دوربین موبایل اقدام به عکس‌برداری کرده بودند.

وی گفت: موضوع عکاسی آزاد بود. شرکت کنندگان می‌توانستند از پدیده‌های هواشناسی از جمله برف، باران، رعد و برق و خیزش گرد و خاک عکس‌برداری کنند و برای دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

محمدپور تصریح کرد: هدف ما این بود که ببینیم افراد به پدیده های هواشناسی چگونه نگاه می‌کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور گفت: مرحله دوم این سری از مسابقات در بهمن ماه اجرا خواهد شد. فراخوان این مسابقات در دهه فجر اعلام می‌شود و علاقمندان می‌توانند آثار خود را به آدرسی که متعاقبا ارسال خواهد شد، ارسال کنند.

گفتنی است که نفرات برگزیده نخستین جشنواره عکاسی هواشناسی در حاشیه مراسم افتتاحیه مرکز پایش، پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی در حضور وزیر راه و شهرسازی معرفی شدند.

نفرات برگزیده این دوره از جشنواره، خانم‌ها فهیمه راستی و کوثر خمبری و آقایان علیرضا زحمتکش، علیرضا غلامی، حسین شوشتری و محمدجواد مرتضایی بودند.

شایان ذکر است که این مسابقه توسط روابط عمومی سازمان هواشناسی با عنوان "پدیده‌های هواشناسی از نگاه شما" با هدف افزایش تعامل فرهنگی و هنری سازمان هواشناسی کشور با جامعه و انعکاس خلاقیت و نگاه هنرمندانه شهروندان به پدیده‌های هواشناسی در دو بخش حرفه‌ای (دوربین‌های حرفه‌ای) و آماتور (دوربین‌های موبایلی) برگزار شد.