شناسهٔ خبر: 8654 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون اداره کل بنادر خوزستان خبر داد:

بهره‌برداری از ١٢ مخزن نگهداری فراورده‌های سبک نفتی در بندر امام (ره)

بارگیری مواد نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) معاون اداره کل بنادر خوزستان از بهره‌برداری مخزن نگهداری مواد نفتی سبک در پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، ابوطالب گرایلو ضمن اعلام این خبر افزود: با به ثمر رسیدن مجموعه سرمایه گذاری های بخش خصوصی در پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، طی سال های اخیر شاهد پهلوگیری شناورهای متعدد برای تخلیه و بارگیری فرآورده های نفتی  در این بندر بزرگ تجاری بوده ایم.

وی یاداورشد: در ادامه این روند ١٢ مخزن نگهداری فرآورده های سبک نفتی هر یک به گنجایش ٢٥٠٠ تن طی خرداد ماه سال جاری مورد بهره برداری قرار گرفت.

گرایلو با اشاره به اهمیت این نوع مخازن با توجه به ویژگی های فنی متمایز آنها و توانایی این مخازن در نگهداری ایمن محموله هایی مشتمل بر الکل، بنزین، نفتا ،کندانسیت و گازوییل که غالبا از ترکیبات خطرناک و فرار تشکیل شده است، افزود: در طراحی و ساخت این مخازن که توسط بخش خصوصی صورت پذیرفته، استانداردهای ایمنی و زیست محیطی لحاظ شده است.

معاون دریایی و بندری در ادامه خبر داد: کاهش سرویس تایم شناورها و افزایش رضایت مشتریان از جمله مزایای بهره برداری از این مخازن محسوب می شود.

نظر شما