شناسهٔ خبر: 86584 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه

اثرات کرونا بر جابجایی مسافران/ ۴۱ درصدکاهش تردد نسبت به سال قبل

کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه فریبرز کرمی درباره اثرات کرونا بر تردد و جابجایی مسافران اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۱۷۳ هزار ۳۷۰ دستگاه اتوبوس، مینی بوس و سواری در سطح استان کرمانشاه تردد داشته اند که از نظر تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل از کاهش ۲۸ درصدی حکایت دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)   ، فریبرز کرمی گفت: تردد بیش از ۲۲هزار دستگاه اتوبوس و کاهش ۳۳ درصدی ترددناوگان، تردد ۳۵ هزار دستگاه مینی‌بوس و کاهش ۴۴ درصدی و تردد ۱۱۵ دستگاه سواری و کاهش ۱۸ درصدی تردد خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین یک میلیون و ۳۶۰ هزار مسافر در سطح استان کرمانشاه جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد کاهش داشته اند.

کرمی تصریح کرد: ۳۳۷هزار مسافر به وسیله اتوبوس، ۵۷۷هزار با مینی بوس و ۴۴۵هزار نفر به وسیله سواری جا به جا شد.

وی عنوان کرد: شمار مسافران جابجا شده از طریق اتوبوس ۴۷درصد، از طریق مینی بوس ۴۸درصد و سواری ۱۸درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: ناوگان حمل و نقل استان ۲هزار و ۸۹۸ راننده دارد که ۹۸۹نفر بین ۴۰تا۴۹ و ۹۴۹نفر بیش از ۵۰ سال سن دارند.

کرمی تصریح کرد:  ۲۰۲ دستگاه اتوبوس خطی فعال داریم که میانگین عمر ناوگان آن به ۹ سال می‌رسد و با در اختیار داشتن ۹۰۰ دستگاه مینی‌بوس میانگین عمر ناوگان مینی‌بوسی استان ۲۹ سال است همچنین میانگین عمر ناوگان سواری ۱۱ سال بوده و تعداد آن ۸۷۴ دستگاه است.