شناسهٔ خبر: 86667 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط وزیر راه و شهرسازی

یک هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال طرح راهداری در شمال سیستان و بلوچستان افتتاح شد

س و ب - افتتاح طرح راهداری.jpeg ۶ طرح راهداری شمال سیستان و بلوچستان با اعتبار یک هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال توسط وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان) وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره برداری از این طرح ها که در پایانه مرزی میلک برگزار شد، گفت: دولت با توجه به ظرفیت های سیستان و بلوچستان در بخش های مختلف از جمله تجارت و ترانزیت اهتمام ویژه برای توسعه همه جانبه آن دارد.

    محمد اسلامی افزود: در سفر دو روزه به سیستان و بلوچستان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان طرح افتتاح و عملیات ساخت حدود ۲ هزار میلیارد تومان طرح نیز به منظور توسعه هر چه سریعتر این استان آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح های  افتتاح شده حوزه راهداری شمال سیستان و بلوچستان گفت: روکش آسفالت ۵۴۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی و همچنین آسفالت ۸۵ کیلومتر از راههای روستایی در قالب طرح ابرار با اعتبار ۵۵۲ میلیارد ریال و بازگشایی محورهای ارتباطی جدید روستایی به طول ۱۷۲ کیلومتر با اعتبار بالغ بر ۱۴۵ میلیارد ریال از مهمترین طرح های افتتاح شده در حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای شمال سیستان و بلوچستان بود.

اسلامی با اشاره به اینکه تعمیر، بازسازی و نوسازی ماشین آلات گزینه بسیار مناسبی جهت افزایش عمر کاری این دسته از ناوگان به شمار می رود، گفت: اورهال اساسی ۹ دستگاه و بازسازی ۳۷ دستگاه ماشین آلات راهداری با اعتبار بالغ بر ۵۸ میلیارد ریال نیز از دیگر اقدامات ارزشمند اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان  در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با بهره گیری از  توان نیروهای متخصص بومی استان بوده است.

وی ادامه داد: همچنین مجتمع خدمات رفاهی بین راهی آبیل در محور زهک - میلک به مساحت چهار هکتار و با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال و تعمیرات ابنیه فنی با اعتبار بیش از ۱۲ میلیارد ریال نیز در حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.

وی با تاکید بر اهمیت‌ پایانه های مرزی گفت: از آنجایی که ظرفیت های بالای سیستان و بلوچستان در زمینه ارتباط خارجی با کشورهای همسایه به ویژه افغانستان و پاکستان فرصت های صادراتی بسیار خوبی برای کشور فراهم نموده است  توسعه پایانه های مرزی این استان در اولویت این وزارتخانه قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ظرفیت های داخلی در حوزه تولید فراتر از نیازهای کشور است گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا با اتکا به ظرفیت های داخلی و کاهش وابستگی ها به نفت، شاهد صادرات قابل توجه در سال جاری بودیم که اتفاق بزرگی در حوزه اقتصادی محسوب می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان نیز در آیین با بیان اینکه حجم تردد کامیون های صادراتی و ترانزیتی در پایانه مرزی میلک از ۲۴۰ دستگاه به حدود ۴۰۰ دستگاه افزایش پیدا کرده است، گفت: از آنجایی که این پایانه مرزی اهمیت بسزایی در توسعه اقتصاد منطقه و حمل و نقل بین المللی و افزایش مبادلات با کشور افغانستان دارد عملیات توسعه محوطه آن از نظر فیزیکی به منظور ارائه خدمات بهتر به مسافران، صاحبان کالا و رانندگان در سطح استانداردهای ملی و بین المللی در حال انجام است.

ایوب کرد افزود: همچنین این اداره کل با توجه به اهمیت پایانه مرزی میلک علاوه بر توسعه محوطه آن، اقداماتی نظیر اصلاح روشنایی، تخصیص کانکس جدید جهت استقرار نیروهای مرزبانی و تامین نیازمندی های اعلام شده مرزبانان، اصلاح نواقص جزئی در دیوارکشی و پاکسازی فضای پایانه مرزی از ضایعات، لاستیک و کانکس های فرسوده را توسط اکیپ راه سازی و راهداری وحدت سیستان مورد توجه قرار داده است.