شناسهٔ خبر: 8668 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

حناچی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

تماسی با عضو شورای‌شهر برای جلوگیری از تخریب هتل‌اسپیناس نداشتم/ ۱۰۰هزار نفر را در کیش ساکن کردند/ پایتخت شدن پرند گمانه‌زنی رسانه‌هاست

پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی از تخلفات سنگین هشت سال قبل در حوزه ساخت و سازهای جزیره کیش خبر داد.

پیروز حناچی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به پرسشی در خصوص نظارت شورای عالی معماری و شهرسازی بر ساخت و سازهای جزیره کیش اظهار کرد: این شورا فعلا به این موضوع ورود نکرده و شورای هماهنگی مناطق آزاد و سازمان‌های منطقه‌ای متولی و مجری نظارت بر طرح‌های توسعه مناطق آزاد هستند.

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پیگیری پرونده ساخت‌و‌سازهای کیش به دلیل بررسی پرونده تخلفات پدیده شاندیز گفت: بخشی از فعالیت‌های این شرکت، ساخت برج مسکونی، تجاری و تفریحی در جزیره کیش بود و به همین دلیل به حوزه ساخت‌وسازهای کیش نیز ورود داشتیم.

وی با بیان اینکه تخلف‌های سنگینی در دوره هشت ساله گذشته در حوزه ساخت و سازهای جزیره کیش اتفاق افتاد، ادامه داد: جمعیت پیش‌بینی شده برای افق چشم‌انداز ۲۰ ساله جزیره کیش، سکونت ۸۰ هزار نفر در آن بود، در حالی که در دوره قبل پروانه سکونت برای جمعیتی حدود یکصد هزار نفر در این جزیره صادر شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص صحبت‌های یکی از اعضای شورای شهر تهران که مخالف صدور پایان کار و موافق تخریب هتل اسپیناس شهرک غرب تهران بود و بعدا تغییر نظرش را طی تماس تلفنی حناچی به منظور وساطت برای جلوگیری از تخریب این هتل اعلام کرده بود، اظهار کرد: این عضو محترم شورای شهر کم‌لطفی داشت و من هیچ تماسی با ایشان نگرفتم؛ بلکه او با من تماس گرفت و چند سؤال کرد و من هم پاسخ دادم.

حناچی افزود: اگر متولیان ساخت هتل اسپیناس سعادت‌آباد تهران تخلفی داشته‌اند، تکلیف آنها مشخص است و باید طبق قانون بر اساس نظر کمیسیون ماده ۱۰۰ عمل شود. اگرچه کمیسیون ماده پنج موضوع قانون شورای عالی شهرسازی و معماری بر اساس قانون و با هدف افزایش زیرساخت‌های صنعت گردشگری، سخت‌گیری کمتری در قبال هتل‌سازی نسبت به ساخت برج‌های مسکونی دارد.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری در پاسخ به پرسشی در خصوص شهرهای نامزد پایتختی گفت: هیچ شهری کاندیدای پایتخت شدن نیست؛ بلکه مجلس پس از استدلال‌های فراوان نهایتا نظر دولت مبنی بر بررسی کارشناسی این موضوع را پذیرفت و به همین دلیل کمیته بررسی انتقال پایتخت با دبیری وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد.

حناچی ادامه داد: در این کمیته آسیب‌شناسی مشکلات تهران و ساماندهی آنها به عنوان موضوع اصلی مطرح خواهد شد. بنابراین اگر مشکلات فعلی تهران ساماندهی نشود، انتقال پایتخت اداری از تهران آخرین گزینه است.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، اینکه اعلام شده شهر جدید پرند پایتخت اداری کشور می‌شود، گمانه‌زنی رسانه‌هاست و این موضوع صحت ندارد./

نظر شما