شناسهٔ خبر: 86691 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی/بارش‌های سیل‌آسا در اردبیل، آذربایجان‌شرقی، کردستان و کرمانشاه/کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما در شرق و شمال‌شرق

بارش باران کارشناس سازمان هواشناسی آخرین وضعیت جوی کشور را برای ۱۷ آبان و روزهای آتی اعلام کرد و نسبت به بارش‌های سیل‌آسا در مناطق پربارش هشدار دارد.

 فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی آخرین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۷ آبان و روزهای آتی، اعلام کرد و گفت: با ورود سامانه بارشی به کشور، امروز ۱۷ آبان در غرب، شمال‌غرب، جنوب‌غرب، بخشی از شمال خلیج فارس، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، تهران و البرز، بارش باران، رعد و برق و گاهی وزش باد، رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: با نفوذ جریان‌های سرد شمالی به سواحل دریای خزر، امروز، بارش‌ها در گیلان و مازندران شروع می‌شود. در این مناطق و در استان‌هایی از اردبیل، آذربایجان‌شرقی، کردستان، کرمانشاه، بارش‌ها شدیدتر است و حتی در ارتفاعات البرز مرکزی، بارش‌ها می‌تواند به شکل برف باشد.

گودرزی ضمن هشدار به ساکنانی که بارش شدید باران در آنها رخ می‌دهد، گفت: در استان‌های پربارش، احتمال بالاآمدن آب رودخانه‌ها، لغزنده شدن سطح جاده‌ها، برای این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، روز یکشنبه برای مناطق پربارش، شدت بارش‌ها در مناطق شمالی و شمال‌غرب کاسته می‌شود. علاوه بر مناطق اعلام شده، گستره بارش‌ها به گلستان، خراسان‌شمالی و شمال خراسان‌رضوی نیز می‌رسد. بارش‌ها کماکان تا روزهای پایانی هفته ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: برای امروز و فردا در سواحل دریای‌خزر، در حدود ۴ تا ۶ درجه کاهش دما را داریم. این کاهش دما در دامنه جنوبی البرز، همراه با وزش بادهای شدید است. ضمن آنکه دریا طی این مدت مواج است.

وی ادامه داد: سرمای هوا در روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال‌شرق و شرق کشور رخ می‌دهد و وزش بادهای شدید را در این مناطق داریم. در حدود ۵ تا ۸ درجه در این مناطق کاهش دما در این مناطق پیش‌بینی شده است.

گودرزی گفت: تهران نیز برای بعدازظهر امروز افزایش ابر دارد. از اواخر وقت امشب و فردا یکشنبه شرایط بارش های پاییزی در کشور فراهم می‌شود. بیشینه دما در تهران به ۲۳ درجه سانتیگراد می‌رسد و از امروز به بعد هوای تهران سرد می‌شود.