شناسهٔ خبر: 86698 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی روند بازسازی واحدهای زلزله‌زده استان را اعلام کرد

اتمام بازسازی ۱۳۲۴ واحد مسکونی زلزله‌زده آذربایجان‌غربی/ارایه تسهیلات زلزله به ۹۹۵۹ خانوار خوی و سلماس

بازسازی مدیرکل آذربایجان‌غربی روند بازسازی واحدهای مسکونی زلزله‌زده آذربایجان غربی را اعلام کرد و از تکمیل ۱۳۲۴ واحد مسکونی زلزله‌زده خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود بدلی مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی، عملکرد ستاد بازسازی آن بنیاد را در بازسازی مناطق و واحدهای مسکونی زلزله زده خوی و سلماس که در اسفند ۹۸ رخ داد، اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی با اشاره به اینکه زلزله نزدیک به قطور در اسفند ۹۸ با بزرگی ۵.۷ به وقوع پیوست، گفت: بنا بر اعلام قبلی، ۶۱۳۰ واحد مسکونی آسیب دید و تخریب شد که از این میزان، ۱۶۳۰ واحد تعمیراتی و مابقی احداثی شناسایی شد که واحدهای تعمیری به اتمام رسیده است.

بدلی ادامه داد: با احتساب تسهیلات احداث، معیشتی، تعمیری و دامی ۱۳۱۸۰ واحد به بانک های عامل جهت عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات معرفی شدند که از این میزان، بانک های عامل با ۹۹۵۹ واحد باز هم با احتساب تسهیلات احداث، معیشتی و تعمیری و دامی عقد قرارداد کردند.

وی روند بازسازی واحدهای تخریبی را که ۴۵۰۰ واحد ارزیابی شد را بدین شرح اعلام کرد: آواربرداری ۴۲۲۵ واحد مسکونی، پی‌کنی ۳۶۲۶ واحد مسکونی، اجرای فونداسیون ۳۳۲۴ واحد مسکونی، اجرای اسکلت ۳۱۴۹ واحد مسکونی، اجرای سقف ۲۳۹۶ واحد مسکونی، دیوارچینی تعداد ۲۹۷۵ واحد مسکونی انجام شده است و عملیات ساختمانی ۱۳۲۴ واحد مسکونی تخریب شده نیز به اتمام رسیده است.

گفتنی است بنا بر اعلام مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی، تعداد کل واحدهای مسکونی خسارت دیده ۶۱۳۰ واحد است که از این میزان ۴۵۰۰ واحد احداثی مسکونی و ۱۶۳۰ واحد تعمیری مسکونی شناسایی شدند. همچنین، تعداد واحدهای مسکونی آسیب دیده شهری ۱۳۸۰ واحد و تعداد واحدهای مسکونی آسیب دیده روستایی ۴۷۵۰ واحد گزارش شد.