شناسهٔ خبر: 86725 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان خبر داد:

تخلیه بدون توقف دانه‌های روغنی و روغن خوراکی در بندرامام(ره)/ خروج بیش از ٣۶ هزار تن انواع کالای اساسی در شبانه‌روز

نماهایی از فعالیت های بندری در بندر امام خمینی(ره) مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: با خروج بیش از ١۶ هزارتن محمولات دانه روغنی و روغن خوراکی در ٢۴ ساعت گذشته در بندرامام(ره)، تخلیه و بارگیری این دو کالای اساسی بدون توقف همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عادل دریس با اشاره به خروج بیش از ٣۶ هزار تن انواع کالای اساسی در شبانه‌روز گذشته، بیان داشت: تخلیه‌ و بارگیری انواع کالاهای اساسی از جمله دانه‌های روغنی و روغن خوراکی که به طور شبانه‌روزی و با بهره‌گیری از انواع وجوه حمل و نقل‌ ریلی و جاده‌ای ادامه دارد.

وی افزود: به منظور تنظیم بازار مصرف، نزدیک به ۵٠٠ هزار تن دانه روغنی و روغن خوراکی در انبارها و مخازن این مجتمع بزرگ بندری پس از تخلیه از کشتی نگهداری می‌شود تا پس از طی کردن تشریفات گمرکی به مبادی مصرف ارسال شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به نگهداری بیش از ٢ میلیون و ٨١٠ هزار تن انواع کالای اساسی در بندرامام(ره)، اظهارامیدواری کرد: با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های ذیربط به تدریج ترخیص و خارج می‌شود. 

یادآور می شود؛ بندرامام (ره) به عنوان یکی از مهم‌ترین کانون‌های تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی با ظرفیت ٢٠ میلیون‌تن در سال، نقش مهمی در زنجیره‌ تأمین کالاهای اساسی ایفا می‌کند.