شناسهٔ خبر: 86778 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

دومین همایش ملی حکمرانی اسلامی برگزار شد

همایش مجازی حکمرانی اسلامی دومین همایش ملی حکمرانی اسلامی با حضور و مشارکت سازمان ها و شرکت های تابعه وزارت راه و شهرسازی به دعوت پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی باهدف تبیین نظری و ارایه طرح تحول برای رسیدن به دولت تراز اسلامی، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  به دعوت پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی و دستور وزیر راه و شهرسازی با مشارکت سازمان‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی، دومین همایش ملی حکمرانی اسلامی با حضور دانشگاه‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی برگزار شد.  هدف از برگزاری آن بررسی علمی و اجرایی، تبیین نظری و ارایه طرح تحول برای رسیدن به دولت تراز اسلامی است.

وزارت راه‌ و شهرسازی نیز تحت‌عنوان "پنل تخصصی تجارب گام اول انقلاب اسلامی در عرصۀ راه‌وشهرسازی" مشارکت و به ارائه تجارب و دستاوردهای چهار دهه بعد از انقلاب اسلامی در این عرصه پرداخت. پنل اشاره‌شده در همایش مذکور با زیرعنوان دولت اسلامی، چالش‌ها و راهبردها در روز ۱۸ آبان‌ماه به دبیری مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی و با سخنرانی نمایندگانی از سازمان هواپیمائی کشوری، سازمان ملی زمین و مسکن، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌‌ای و شرکت عمران شهرهای جدید به صورت مجازی برگزار و ضمن ارائه نتیجۀ دستاوردها و تجربیات در حوزه‌های تخصصی در آن، نسبت به پاسخ به سوالات مطرح شده توسط شرکت‌کنندگان اقدام شد.

همچنین سخنرانان ضمن بیان پیشینه‌ای از سازمان متبوعشان  به موضوعات تخصصی از جمله شرح وظایف و وظایف و راهبردهای سازمانی، مقایسه تطبیقی عملکرد چهل ساله پیش و پس از انقلاب اسلامی، عملکرد حوزه متبوع در دوران دفاع مقدس و شرایط تحریمی کشور، اقدامات انجام‌شده در راستای سیاستگذاری و وضع قوانین برای بهبود وضعیت معیشت و خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم پرداختند. همچنین، در این همایش، بر موضوعاتی همچون احصای شاخص‌های حکمرانی مطلوب و اسلامی جهت کاربست و عملیاتی کردن در نظامات اداری و سیاست ساختاری توسعه‌ای تأکید شد.

حکمرانی اسلامی زمینه‌سازی برای توسعه و تعمیق عقلانیت تهذیب یافته، اخلاق و معنویت‌گرایی دینی، تعالی و سعادت انسان و همچنین گسترش برخورداری از زندگی با نشاط، ایمن، سالم، عادلانه، آزادانه و کریمانه است.