شناسهٔ خبر: 86854 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست هیات دولت عنوان کرد

رعایت سقف ۶۰ درصدی مسافر در پرواز‌ها/ اجازه نمی‌دهیم پرواز چارتری وجود داشته باشد

محمد اسلامی  وزیر راه وشهر سازی وزیر راه و شهرسازی از رعایت سقف ۶۰ درصدی مسافر در پرواز‌های هواپیمایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد اسلامی، وزیر راه  وشهرسازی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت:شیوه نامه ۶۰ درصد مسافر در پرواز‌های هواپیمایی به طور کامل رعایت می‌شود ضمن اینکه گزارش‌های نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری را نیز در این باره دریافت می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در موضوع قیمت بلیت هم تاکنون شرکت یا آژانسی از قیمت سقف تخطی نکرده و گزارش مستندی هم درباره تخطی از سقف قیمت دریافت نکردیم البته فرآیند کارشناسی قیمت بلیت هواپیما در هواپیمایی کشور در جریان است.

وی اضافه کرد: موضوعی که در دو هفته اخیر درباره آن مطالب متفاوتی مطرح شد درباره پرواز‌های چارتری است که ما آن را به شدت کنترل می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم که پرواز چارتری وجود داشته باشد.

آقای اسلامی گفت: کسانی تحت عنوان آژانس به تهیه بلیت‌های پروازی برنامه‌ای اقدام می‌کردند و بعد آژانس‌ها با قیمت‌هایی که خودشان تشخیص می‌دادند در شبکه فروش آن آژانس، به فروش می‌رساندند که این فرآیند را متوقف کردیم و اجازه نمی‌دهیم کسی با سلف خری پرواز برنامه ای، بلیت چارتری به مردم بدهد بعد بگوید اگر باطل کردید پول آن برنمی گردد ما این رویه را متوقف کردیم و شرکت‌ها هم این موضوع را رعایت می‌کنند.

وی افزود: پرواز چارتری شامل پروازی است که خود چارترکننده، مسافر داشته باشد و نخواهد برای آن بلیت بفروشد این یک تعریف قانونی و روشن است و هواپیمایی کشوری در این باره نظارت و کنترل دارد.