شناسهٔ خبر: 86876 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد

ثبت نام ۹ هزار و ۵۱۴ متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن در چهارمحال و بختیاری

ودیعه مسکن.jpg مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از ثبت‌نام ۹ هزار و ۵۱۴ متقاضی برای دریافت وام ودیعه مسکن در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی با بیان اینکه ثبت‌نام در طرح کمک‌‌‌ودیعه مسکن طی دو مرحله و تا پایان مهرماه انجام شد، گفت: مطابق با آخرین آمار، تعداد ۹ هزار و ۵۱۴ متقاضی برای استفاده از این تسهیلات در استان ثبت‌نام کردند که جمعیت خانوار متقاضیان در مجموع بالغ بر ۳۱ هزار نفر می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان به شرایط دریافت این وام اشاره کرد و افزود: دریافت وام ودیعه مسکن، عامل قرمز شدن فرم جیم متقاضیان نیست ولی برای دریافت این تسهیلات دارا بودن فرم جیم سبز الزامی است؛ به این معنی که متقاضی می‌بایست از اول فروردین ۸۴ فاقد مالکیت مسکونی باشد، از ابتدای انقلاب هیچ یک از امکانات دولتی اعم از زمین، واحد مسکونی دولتی و تسهیلات یارانه‌ای را استفاده نکرده  و حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا داشته باشد. وی همچنین خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال و زنان سرپرست خانوار را نیز مشمول این طرح دانست و ادامه داد: اشخاصی که وام ودیعه مسکن را دریافت می‌کنند علاوه بر اینکه فرم جیم آنها قرمز نمی‌شود می‌توانند از سایر وام های بانک مسکن استفاده کنند و این مسأله مانعی ایجاد نمی‌کند.

مقصودی سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن برای مستأجران در استان را ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: تسهیلات بانکی موضوع این طرح از محل منابع تسهیلات تخصیصی به واحدهای کسب و کارهای آسیب‌دیده کرونا پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۶۶ میلیارد  و ۴۷۵ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است، افزود: حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریال از اعتبار مربوط به این طرح باقیمانده است که متقاضیان حائز شرایط پس از تشکیل پرونده در بانک می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تعداد متقاضیانی که تاکنون وام کمک ودیعه مسکن دریافت کردند را یک هزار و ۱۱۱ نفر عنوان کرد و گفت: ۴۶۰ نفر دیگر از متقاضیان نیز در بانک پذیرش شده و تشکیل پرونده داده اند و برای ۲۲۲۸ نفر نیز شعبه بانک عامل تعیین شده است.

مقصودی با اشاره به اینکه تسهیلات مذکور با نرخ سود ۱۳ درصد و با سررسید یک ساله به واجد شرایط در حال پرداخت است؛ تأکیید کرد: در دوره قرارداد صرفاً سود تسهیلات از متقاضیان پرداخت می‌شود و اصل تسهیلات در سررسید تسویه خواهد شد.