شناسهٔ خبر: 86883 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

مجوز احداث ۸ کیلومتر در چهارخطه تویسرکان- کنگاور صادر شد

سفر خادمی به تویسرکان1 معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور در سفر به شهرستان تویسرکان از صدور مجوز احداث ۸ کیلومتر بعدی در چهارخطه تویسرکان- کنگاور خبر داد و گفت: استان همدان باید مناقصه آن را سریعا برگزار کرده تا قبل از سال عملیات اجرایی آن را آغاز و تا پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام برساند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، خیراله خادمی با همراهی فرماندار شهرستان و مسئولان استانی از روند چگونگی اجرای پروژه‌ در حال احداث ایستگاه باباکمال و پروژه محور چهار خطه تویسرکان به کنگاور بازدید و مشکلات و مسائل را از نزدیک بررسی کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص چهارخطه تویسرکان به کنگاور بیان کرد: ۱۵ کیلومتر این محور در گذشته زیر بار ترافیک رفته و پنج کیلومتر بعدی آن هم آماده است و امیدواریم که اداره کل راه و شهرسازی استان حداکثر ۱۵ روز آینده علائم ایمنی آن را نصب و زیر بار ترافیک ببرد.

وی  با بیان اینکه در پنج کیلومتر دیگر محور چهارخطه تویسرکان به کنگاور عملیات اجرایی در حال انجام است و تلاش داریم تا تابستان سال آینده این مسیر را برای عبور و مرور آماده نمائیم گفت: امروز هم مجوز ۸ کیلومتر بعدی داده شد و استان همدان باید مناقصه آن سریعا برگزار کند تا قبل از سال عملیات اجرایی آن را آغاز و تا پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام برساند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اختصاص مبالغ اعتباری برای پروژه ایستگاه راه‌آهن در هفته گذشته یادآور شد: همچنین برای محور چهارخطه تویسرکان به کنگاور ۱۲ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار شده که امیدواریم که بتوانیم تسریعی در عملیات اجرایی این پروژه در آینده نزدیک داشته باشیم.

وی در پاسخ سوال خبرنگار فارس مبنی بر پرداخت مطالبات کارگری پروژه راه‌آهن باباکمال تاکید کرد: اولویت ما در پروژه‌ها به طور حتم پرداخت مطالبات کارگری و پرسنلی پروژه راه‌آهن ملایر به کرمانشاه است.

خادمی افزود: مطالبات شرکت جهاد نصر کرمانشاه مدتی به تاخیر افتاده که با پیگیری انجام شده استاندار کرمانشاه و همدان طبق دستور آقای نوبخت معاون رئیس جمهور، اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای این شرکت که مجری پروژه خط راه آهن ملایر به کرمانشاه، داده شد.

وی بیان کرد: حداکثر طی ۱۵ روز آینده تمام مطالبات جهاد نصر کرمانشاه را از طریق اسناد خزانه پرداخت می‌کنیم بر همین اساس مطالبات این شرکت در بحث راه آهن ملایر به کرمانشاه صفر خواهد شد.