شناسهٔ خبر: 86912 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد

لزوم تعامل گسترده میان دستگاه‌‌های عضو شورای هماهنگی استان‌ها

سفر دکتر ترکی به استان قم معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در سفر به استان قم گفت: مسائل کلان استان در حوزه راه، مسکن و شهرسازی از طریق شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان بررسی و تصمیمات لازم اخذ شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قم)، نعمت‌‌الله ترکی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در سفر به استان قم به اهمیت و توجه ویژه به شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان‌ها اشاره کرد و افزود: در تمام استان‌‌ها دبیرخانه این شورا باید فعال بوده و جلسات به‌‌صورت منظم برگزار شود.

وی توضیح داد: برگزاری جلسات به‌صورت گردشی در اداره‌های مختلف، علاوه بر ایجاد حس تعلق، تعامل و پیوستگی میان کارکنان اداره‌ها مربوطه، در سطح جامعه نیز بار روانی مثبت ایجاد می‌کند.

ترکی تاکید کرد: در سطح استان هر نوع تصمیم‌گیری در خصوص ماموریت‌ها و وظایف ذاتی وزارتی، از طریق کانال شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی به تصویب و اطلاع عموم مردم رسانده شود.

وی با بیان این‌که فلسفه ایجاد این شورا، هماهنگی میان مدیران میانی وزارت راه و شهرسازی است، اظهار داشت: هرگونه مشکل در اداره‌های کل تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان‌ها باید از طریق این شورا پیگیری و حل و فصل شود و این شورا محمل بررسی این موضوعات باشد.

ترکی تصریح کرد: برای این شورا باید سند و برنامه راهبردی تهیه شود و بر اساس این سند، ظرفیت‌ها و منابع مشخص شوند.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی اهداف و برنامه‌ها باید اولویت‌بندی شده و تمامی اعضا در راستای دستیابی به آن هدف و برنامه با یکدیگر همکاری داشته باشند.

صبوری، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم نیز ضمن اعلام گزارشی از عملکرد دبیرخانه این شورا از هماهنگی و تعامل مناسب دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان خبر داد.

رییس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان قم در خاتمه افزود: خوشبختانه در استان دستگاه‌‌های ذی‌ربط همانند راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، بنیاد مسکن و بانک مسکن و ....از ظرفیت بسیار بالایی برای پیشبرد اهداف وزارت، توسعه استان و خدمت‌‌رسانی به آحاد مردم برخوردار هستند.

گفتنی است، مدیر کل راه و شهرسازی به‌‌عنوان رییس شورا و مدیران‌‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه‌آهن، هواشناسی، مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مدیر شعب بانک مسکن و پلیس‌‌راه، اعضای این شورا محسوب می‌‌شوند.

دیدار با استاندار، رییس سازمان برنامه و بودجه، دیدار چهره به چهره با کارکنان اداره کل راه و شهرسازی، برگزاری جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان و شورای معاونین اداره‌‌کل از دیگر برنامه‌های معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در سفر به شهر قم بود.