شناسهٔ خبر: 8692 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

کاهش ۵ هزار تومانی قیمت اوراق تسهیلات مسکن با افزایش استقبال از وام ۸۰ میلیونی مسکن

اوراق تسهیلات مسکن اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بانک مسکن پس از ثبات دو هفته‌ای در بازار فرابورس در کانال ۷۵ هزار تومانی روز گذشته با کاهش ناگهانی پنج هزار تومانی مواجه شد و به ۷۰ هزار تومان برای هر برگه ۵۰۰ هزار تومانی رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی روز گذشته (دوشنبه یکم تیرماه) قیمت اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن با کاهش ناگهانی ۵ هزار تومان در هر برگه ۵۰۰ هزار تومانی وام مسکن در بازار سهام (فرابورس) مواجه شد.

این اتفاق در حالی رخ داد که در دو هفته قبل از آن علی‌رغم کاهش شاخص بورس و خروج ناگهانی سهام‌داران از بازار سهام، قیمت اوراق تسهیلات مسکن در کانال ۷۵ هزار تومانی ثابت مانده بود.

کارشناسان بازار سهام، افزایش اقبال عمومی به وام ۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن که کمتر از ۱۰ روز قبل با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس کل بانک مرکزی در بانک مسکن و با عنوان حساب پس‌انداز صندوق یکم افتتاح شده بود را عامل کاهش علاقه‌مندی به وام ۴۵ میلیون تومانی و در نتیجه کاهش قیمت اوراق این نوع تسهیلات ذکر کرده‌اند.

اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن با نماد «تسه» در فرابورس و شعب بانک مسکن معامله می‌شود و خریدار تنها می‌تواند تا دو سال پس از تاریخ صدور نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کند. ضمن اینکه خریدوفروش اوراق تا ۶ ماه از تاریخ خرید غیرممکن است./

برچسب‌ها:

نظر شما