شناسهٔ خبر: 86927 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ضرورت حفظ جایگاه مهندسین و حقوق شهروندان در ارائه خدمات مهندسی

index.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: خدمات مهندسی به شهروندان با قبول مسئولیت و رعایت قوانین و شرایط می تواند در دفاتر نمایندگی انجام شود و مشکلی از این بابت وجود ندارد که این می تواند شامل موارد مختلفی از جمله بازدیدهای گاز، نظارت عالیه، خدمات رفاهی و سایر موارد باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قزوین)، جلسه ای برای بررسی وضعیت خدمات مهندسی، اختیارات دفاتر نمایندگی و حقوق شهروندان و مهندسان در شهرستان تاکستان با حضور معاون عمرانی استاندار، نماینده مجلس، فرماندار، مدیرکل راه و شهرسازی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان و مهندسین شهرستان تاکستان در محل فرمانداری برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی در این جلسه با اشاره به اینکه موضوعات مختلفی مطرح شده، گفت: دفاتر نمایندگی نظام مهندسی با هدف ارائه خدمات بهتر به شهروندان و مهندسان و جلوگیری از رفت و آمدها تشکیل و راه اندازی شده است.

مبارک قدم افزود: ولی در هر حالت با توجه به قانون این اعضای هیات مدیره سازمان هستند که پاسخگوی موضوعات دفاتر نمایندگی شهرستان های خود خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه حیات سازمان و خدمات مهندسی به میزان مشارکت اعضا و خدمت گیرندگان بستگی دارد، اضافه کرد : این یعنی اعتمادسازی اصلی ترین سرمایه سازمان نظام مهندسی ساختمان است.

مبارک قدم ادامه داد: خدمات مهندسی به شهروندان با قبول مسئولیت و رعایت قوانین و شرایط می تواند در دفاتر نمایندگی انجام شود و مشکلی از این بابت وجود ندارد که این می تواند شامل موارد مختلفی از جمله بازدیدهای گاز، نظارت عالیه، خدمات رفاهی و سایر موارد باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اضافه کرد: برگزاری دوره های آموزشی با تایید کمیته آموزش در شهرستان ها بلامانع است و حتی با انجام هماهنگی لازم و در صورت وجود امکانات و زیرساخت، امکان برگزاری آزمون ها نیز در شهرستان وجود دارد.

مبارک قدم گفت: تعرفه خدمات مهندسی در سال گذشته و با توجه به فعال شدن سامانه ارجاع نظارت افزایش یافته و تلاش بر این است که تا پایان سال نیز تصمیماتی در این خصوص در هیات چهارنفره اخذ شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تاکید کرد: برای کنترل حضور ناظر در پروژه راهکارهای قانونی بسیاری هست و در این رابطه نباید برخوردی شود که خدای ناکرده جایگاه مهندس و ناظرين خدشه دار شود.

وی در پایان یادآور شد: درخواست ما از سازمان نظام مهندسی این است که در صورت امکان اختیارات دفاتر نمایندگی در شهرستان ها را با رعایت ضوابط و قوانین افزایش دهد تا به امید خدا ضمن پرهیز از تمرکزگرایی شاهد کاهش ترددهای شهروندان و مردم به مرکز استان باشیم.