شناسهٔ خبر: 86930 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس مركز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران خبر داد​

اعلام عناوین روزهای "هفته ایمنی راه"/ شنبه؛ روز "مراقبت از کودکان در ترافیک"

رضا نفیسی رئیس مركز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، عناوین روزهای "هفته ایمنی راه" را اعلام کرد.

رضا نفیسی، رئیس مركز تدوین مقررات، ایمنی حمل ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به فرارسیدن هفته ایمنی راه، گفت: این مرکز برای هفته ایمنی که از امروز آغاز شده و تا سی‌ام آبان‌ماه ادامه دارد، برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده است.

او سپس به اعلام اسامی روزهای هفته ایمنی پرداخت و گفت: روز شنبه، ۲۴ آبان‌ماه، روز "آموزش و مراقبت از کودکان در ترافیک" نام‌گذاری شده و وزارت آموزش و پرورش، مسوولیت برنامه‌های این روز را برعهده دارد.

نفیسی، یکشنبه ۲۵ آبان را روز "یادمان قربانیان سوانح رانندگی و رونمایی از پویش زنان علیه سوانح ترافیکی" خواند و با اشاره به اینکه این روز مصادف با روز جهانی یادبود قربانیان حوادث رانندگی است، عنوان کرد: مسوولیت برنامه‌های دومین روز هفته ایمنی با جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها است که با همکاری دانشگاه الزهراء برگزار خواهد شد.

او دوشنبه، ۲۶ آبان را روز "ایمنی موتورسواران" نامید و گفت، پلیس راهور، مسوولیت برنامه‌های این روز را برعهده خواهد داشت.

رئیس مركز تدوین مقررات، ایمنی حمل ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، سه‌شنبه، ۲۷ آبان را روز "مشارکت علما و روحانیون در توسعه فرهنگ ایمنی" و مسوول برنامه‌های این روز را انجمن خیرین راه و ترابری، اعلام کرد.

او با اشاره به اینکه پیام رئیس‌جمهور به مناسبت هفته ایمنی روز چهارشنبه ۲۸ آبان‌ماه، منتشر می‌شود، گفت: پنجشنبه ۲۹ آبان، روز "حمل و نقل بدون حادثه" نام‌گذاری شده که مسوولیت برنامه‌های این روز با وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

نفیسی با تاکید بر اینکه کلیه برنامه‌های هفته ایمنی بر اساس دستورالعمل‌های ستاد کرونا برگزار خواهد شد، گفت: روز جمعه نیز به تریبون نمازجمعه اختصاص یافته بود که به دلیل عدم برگزاری نماز جمعه، موضوع این روز عملیاتی نخواهد شد. اما مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های کشور در جلساتی با ائمه‌جمعه، به تبیین موضوعات هفته ایمنی پرداخته‌اند.

او ادامه داد: در راستای پیگیری و اجرای برنامه‌های هفته در استان‌ها، جلسات متعددی با دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها برگزار و مقرر شد، دستگاه‌های استانی برنامه‌هایی را به اجرا در آورند.

به گفته نفیسی، برگزاری نشست و کنفرانس خبری مشترک اعضای کمیسیون ایمنی استان‌ها، برگزاری نشست‌هایی در صدا و سیما، برگزاری جلساتی با مشاور و دفتر امور بانوان استانداری‌ها، حضور در منازل آسیب‌دیدگان تصادفات، برگزاری روز یادبود، برگزاری مانور امدادی نقطه صفر، تهیه و نصب بنرهای هفته با موضوع ایمنی در راه‌ها و میادین و تقاطع‌های مهم شهری، استفاده از پایانه بار و مسافر برای تبلیغ هفته و نصب بنرها و تابلوها، ارسال پیامک به‌صورت انبوه برای رانندگان ناوگان عمومی، بهره‌برداری از ظرفیت تشکل‌های صنفی حمل و نقلی در برگزاری مناسبت‌های هفته، درج پیام هفته ایمنی در سربرگ نامه‌نگاری‌ها و همکاری با شهرداری‌ها و استفاده از پتانسیل‌‌ آن‌ها، از جمله برنامه‌هایی است که همزمان با هفته ایمنی در استان‌ها عملیاتی شده و در حال اجرا است.