شناسهٔ خبر: 86941 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با وزیر بهداشت خبر داد

گسترش ۱۰۰ درصدی خدمات الکترونیکی وزارت راه تا پایان آذرماه/ به‌هیچ‌عنوان، به کسانی‌که با سلامت جامعه بازی می‌کنند تخفیف نمی‌دهیم

بررسی اقدامات کمیته پیشگیری از آلودگی ناوگان حمل‌و‌نقل و مراکز تجمع مسافران ستاد ملی بیماری کرونا وزیر راه و شهرسازی در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از گسترش کامل خدمات الکترونیک این وزارتخانه تا پایان آذرماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه شورای معاونان وزارت راه و شهرسازی، روز شنبه، ۲۴ آبان‌ماه با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و با دعوت از سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برگزار و اقدامات کمیته "پیشگیری از آلودگی ناوگان حمل و نقل و مراکز تجمع مسافران" ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از آغاز این بحران تاکنون، بررسی شد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در بخشی از این جلسه از تلاش‌های شبانه‌روزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طول بحران کرونا قدردانی کرد و با اشاره به عزم وزارت راه و شهرسازی برای کاستن از حجم مراجعات اجباری مردم به دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه، گفت: ما تا امروز حدود ۸۲ درصد از فعالیت‌ها و خدمات دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی را که پیش از این نیازمند مراجعه حضوری مردم بود، الکترونیکی کرده‌ایم. همکارانمان متعهدند که تا پایان آذرماه سال جاری، هیچ‌گونه خدمات غیرالکترونیکی نداشته باشیم و از طریق گسترش صددرصدی این خدمات، ضرورت مراجعه حضوری مردم در شرایط حساس کنونی را از میان برداریم. 

او با تاکید بر پایبندی کامل وزارت راه و شهرسازی به پروتکل‌های بهداشتی، ضوابط و الزامات مدنظر وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، افزود: ما فاصله اجتماعی را در ناوگان حمل‌ونقل بین‌شهری و به‌ویژه در هواپیما با به‌کارگیری ۶۰درصد ظرفیت و به‌صورت یک‌صندلی در میان به اجرا گذاشته‌ایم؛ همچنین با شرکت‌های متخلف، برخوردهای لازم را انجام داده‌ایم و این شرکت‌‌ها، جریمه شده‌‌اند. در بخش کارکنان نیز تعدادی از کسانی‌‌که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌ بودند به هیات‌های برخورد با تخلفات اداری سپرده‌ایم تا نشان دهیم به اجرای این دستورات و الزامات متعهدیم و به‌‌هیچ‌عنوان، به کسانی‌که با سلامت جامعه بازی می‌کنند، تخفیف نمی‌دهیم.

اسلامی ادامه داد: این وضعیت را با توجه به تفاهم بی‌نظیری که میان دو وزارتخانه وجود دارد، ادامه می‌دهیم و در رساندن دارو و اقلام پزشکی از اقصی‌نقاط جهان به کشور، تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت.

او، امکان استفاده فراگیر افرادی نظیر رانندگان بین‌شهری از تست‌های سریع کرونا را از جمله درخواست‌هایی خواند که وزارت راه و شهرسازی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارد تا از این طریق از سلامت این گروه‌ها که ارتباط مستمری با مردم دارند، کسب اطمینان شود.