شناسهٔ خبر: 86942 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان:

پويش ملی "زنان عليه سوانح ترافيكی" از فردا آغاز به‌کار می‌کند/ "بانوبان" به‌دنبال ارتقای فرهنگ ايمنی و ترافيكی

مهری صفری مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان و خانواده از آغاز به‌کار پويش ملی "زنان عليه سوانح ترافيكی" از فردا خبر داد.

مهری صفری، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سوانح و حوادث ناشی از تردد و ترافیک جاده‌ای را از مهم‌ترین چالش‌های ایمنی کشور خواند که مستقیم یا غیرمستقیم بر روند زندگی جوامع تاثیرگذار است.

او با بیان اینکه، زنان در جهان معاصر و دهه‌های اخير، نقش قاطع خود را در تصميم‌گيری‌‌‌های مربوط به حفاظت از محيط‌زيست، بهبود كيفيت زندگی شهروندان، عدالت اجتماعی و ... نشان داده‌اند، افزود: زنان با تشکیل نيمی از جمعيت جوامع و به‌دليل ارتباط مستقيم با گروه‌های سنی كودكان، نوجوانان و جوانان از موثرترين گروه‌های اجتماعی به‌‌شمار می‌آيند و دامنه تاثير هر زن می‌‌‌تواند از خود و خانواده تا كل جامعه گسترش يابد.

صفری ادامه داد: سال‌ها است كه جامعه جهانی، اقدامات مربوط به ايمنی راه و مبارزه عليه سوانح جاده‌ای و ترافيكی با محوريت خانواده و زنان را آغاز نموده است. با بررسی‌های انجام‌شده به‌‌نظر می‌رسد، طراحی و اجرای برنامه موفق و جامع مشاركت اجتماعی خانواده و زنان، منجر به توانمندسازی جامعه در ارتقای ايمنی و كاهش سوانح جاده‌‌ای می‌شود.

او گفت: دفتر امور بانوان و خانواده وزارت راه و شهرسازی در راستای ايفای مسووليت اجتماعی با ايجاد پويش ملی "زنان عليه سوانح ترافيكی" و با نام "بانوبان" در تلاش است با ارتقا فرهنگ ايمنی و ترافيكی زنان و خانواده و كاهش آسيب‌‌های اجتماعی و فردی، نقش پررنگ‌تری را ايفا نمايد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: این پويش، روز یکشنبه، ۲۵ آبان‌ماه در مراسمی با حضور معاونان وزير، اعضای كميسيون ايمنی راه‌ها، معاون رئيس‌جمهور و توسط وزیر راه و شهرسازی، رونمايي و آغاز به‌‌كار خواهد كرد.