شناسهٔ خبر: 86943 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور:

شورای راهبردی سازمان نظام مهندسی ساختمان تشکیل شد/تشکیل جلسات فصلی سازمان نظام مهندسی ساختمان با وزارت راه

احمد خرم رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از تشکیل شورای راهبردی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خبر داد و بر تعامل بیشتر با معاونت مسکن و ساختمان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دويست و پنجاه و چهارمین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان روز سه شنبه با حضور مقامات ارشد وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان، دويست و پنجاه و چهارمین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان روز سه شنبه، بیستم آبان ماه با حضور اکثریت اعضا به صورت حضوری و مجازی در محل ساختمان شورای مرکزی برگزار شد.

در این جلسه محمود محمودزاده معاون امور مسكن و ساختمان وزارتخانه، حامد مانی‌فر مديركل دفتر مقررات ملي ساختمان و علی‌محمد عبدی‌قهرودی مديركل دفتر توسعه مهندسى ساختمان نیز حضور به هم رساندند.

احمد خرم، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان در این جلسه با خیرمقدم به حضور مقامات ارشد وزارت راه و شهرسازی در دويست و پنجاه و چهارمین جلسه شورای مرکزی، گفت: با مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی هم مذاکره کرده‌ام تا از این پس جلسات مفصل فصلی با ایشان داشته باشیم.

وی، رابطه سازمان نظام مهندسی ساختمان و وزارت راه و شهرسازی را بسیار خوب عنوان و ابراز امیدواری کرد با این نوع تعامل، اصلاحات مدنظر دقیق‌تر، سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر انجام شود.

مهندس خرم در ادامه از ۲۲ آسیب و چالش نظام مهندسی در گذشته سخن گفت و افزود: برنامه های سازمان نظام مهندسی در دوره اخیر براساس این چالش‌ها و آسیب‌ها تدوین و به شورای مرکزی، هیات‌مدیره‌های استانی و وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است، ضمن اینکه. برنامه‌ها را به طور مشخص اولویت‌بندی کرده‌ایم.

وی از تشکیل شورای راهبردی سازمان نظام مهندسی ساختمان به عضویت کارشناسان، اقتصاددانان و خبرگان این بخش برای نخستین بار خبر داد و در ادامه نقش نظام مهندسی در مدیریت بحران را مورد اشاره قرار داد و خواستار آن شد تا این سازمان به عضویت رسمی ستاد مدیریت بحران کشور درآید. در همین حال، سازمان‌های نظام مهندسی استانها باید عضو کمیته مدیریت بحران در استان‌ها شوند.