شناسهٔ خبر: 86945 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه وستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان

گزارشی از عملکرد راه و شهرسازی شرق استان سمنان در خصوص طرح اقدام ملی مسکن ارائه شد

استانداری سمنان امیر عمیدی مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان(شاهرود) گزارشی از عملکرد راه و شهرسازی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن در شرق سمنان ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (شرق سمنان)،عمیدی، مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان در جلسه ای که در استانداری سمنان در مورخ 24 آبان ماه 1399 برگزار شد، گفت: طرح اقدام ملی مسکن به صورت متقاضی محور و با ثبت نام از متقاضیان و با تخصیص زمین از سوی این‌ مجموعه انجام می‌شود.

وی بیان داشت یک هزار و ۱۴۶ واحد از سهمیه در نظر گرفته شده برای شرق استان متعلق به شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۵۴ نفر نیز برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ۵۴۰ واحد نیز در بحث بازآفرینی شهری در نظر گرفته شده است.

همچنین عمیدی گفت ۲ هزار و ۸۲۷ نفر در طرح اقدام ‌ملی مسکن در شرق استان ثبت نام‌ کردند که بر اساس بررسی های صورت گرفته یک هزار و ۴۶۳ نفر حائز شرایط بودند که تاکنون ۲۷۶ نفر در مرحله واریز وجه قرار داشته و واریز وجه انجام شده است ، ۱۸ درصد  از متقاضیان ثبت نامی و احراز صلاحیت شده را تشکیل می‌دهد.

عمیدی افزود ۵۲ هزار و ۵۷۶ مترمربع اراضی برای ساخت ۶۸۷ واحد مسکونی در شرق استان تخصیص یافته است؛ برای ۹۶ واحد نقشه و اخذ پروانه صورت ‌گرفته و ۲۴ واحد از این ‌تعداد در حال حاضر در حال ساخت است و برای ۷۲ واحد دیگر نیز عملیات اجرایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به زودی آغاز می شود همچنین بحث الحاق ۱۹۲ واحد از پروژه خود مالک زیباسازان شاهرود به طرح اقدام ملی مسکن نیز در دستور کار قرار دارد.