شناسهٔ خبر: 86946 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

از سوی جانشین وزیر راه و شهرسازی در ستاد مدیریت بحران انجام شد

برگزاری جلسه هماهنگی با مدیران ارشد روابط عمومی جهت اطلاع‌رسانی در مقابله با کرونا/ تکمیل زیرساخت‌های الکترونیکی جهت کاهش ۱۰۰ درصدی مراجعات حضوری اجباری

جلسه مجازی با مدیران روابط عمومی ادارات جهت هماهنگی در اطلاع رسانی در مقابله با ویروس کرونا معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه هماهنگی با مدیران ارشد روابط عمومی ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی که به‌منظور اطلاع‌رسانی حداکثری جهت مقابله با کرونا برپا شده بود، بر ضرورت انتشار اقدامات  در این زمینه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه هماهنگی با مدیران روابط عمومی ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی جهت مقابله با کرونا به ریاست شهرام آدم نژاد، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی به‌طور ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در این جلسه مجازی که سید قاسم بی‌نیاز، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی و احمد کارخانه، مسئول واحد رسانه این وزارتخانه نیز حضور داشتند، مدیران روابط عمومی گزارشی از عملکرد و اقدامات انجام شده از سوی مجموعه‌های خود در خصوص مقابله با ویروس کرونا را به حضار ارائه کردند.

آدم نژاد در ابتدای این جلسه گفت: وزارت راه و شهرسازی در حوزه مقابله با کرونا، تاکنون اقدامات وسیعی انجام داده است، به‌طوری که از اسفند سال ۹۸، به‌محض شیوع بیماری و حساس شدن وزارت بهداشت، بلافاصله دو وظیفه را در دستور کار خود قرار داد. نخستین اقدام بازگرداندن اتباع ایرانی خارج از کشور و دومین انتقال تجهیزات پزشکی، دارویی و بهداشتی به کشور بود.

وی اظهار کرد: بعد از اینکه پروتکل‌های بهداشتی در کشور تدوین و مراحل اجرایی آن آغاز شد، پیشروترین وزارتخانه در اعمال مقررات جهت مقابله با کرونا، وزارت راه و شهرسازی بود. اعمال پروتکل‌های بهداشتی از فرودگاه امام خمینی (ره) شروع شد و سپس سازمان بنادر و دریانوردی و دیگر سازمان‌ها و ادارات تابعه نیز آن را در مجموعه‌های خود اعمال کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طی این مدت ۸۲ درصد از مراجعات اجباری حضوری مردمی به ادارات وزارت راه و شهرسازی به دلیل استفاده از اینترنت و سامانه‌های الکترونیکی کاهش پیدا کرده است، افزود: اکنون فقط ۱۸ درصد مراجعه حضوری به زیر مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی را داریم که با تمهیدات اندیشیده شده، امیدواریم که ۱۰۰ درصد مراجعات حضوری مردم کاهش پیدا کند و مردم مسائل خود را فقط از طریق اینترنت و درگاه‌های معرفی شده پیگیری کنند.

آدم نژاد تصریح کرد:  تمامی اقدامات این وزارتخانه اجرایی است و طی ۹ ماه گذشته، تمامی تمرکز این وزارتخانه بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در  حوزه ماموریتی خود بوده است.

جانشین وزیر راه و شهرسازی در ستاد مدیریت بحران تأکید کرد: ما دو اولویت اصلی را به عهده داریم. یکی از این اولویت‌ها حفظ جریان حمل‌ونقل کالا در کشور است و دومین اولویت‌مان این است که باید پروتکل‌های بهداشتی در حوزه حمل‌و‌نقل عمومی برون شهری دقیقا رعایت شود.

وی با بیان اینکه به زودی کتابی از مجموعه اقدامات انجام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تدوین و منتشر می‌شود، افزود: علاوه بر این کتاب، ضرورت دارد که مدیران روابط عمومی، اقدامات مجموعه‌های خود در مقابله با کرونا را در فضاهای مجازی منتشر کنند.

آدم نژاد تأکید کرد: تا پایان سال، هیچ نمایشگاهی از سوی وزارت راه و شهرسازی برپا نخواهد شد و ضروری است که تمامی ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌ها جهت رعایت سلامت  مردم تمامی تلاش خود را به کار بندند.

گفتنی است که در این جلسه، مدیران روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سازمان ملی و زمین و مسکن، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، شرکت بازآفرینی شهری ایران، سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان هواشناسی کشور، سازمان راهداری و جاده‌ای کشور و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به‌طور ویدئو کنفرانس حضور داشتند و پیشنهاد‌های خود را مطرح کردند.