شناسهٔ خبر: 86958 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان خبر داد

بهره برداری از ۱۵ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در سیستان و بلوچستان تا پایان سال جاری

س و ب - مدیر کل.jpg مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از بهره برداری از ۱۵ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در این استان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان) ایوب کرد در جلسه شورای اقامه نماز و کارگروه نظارت بر حرکت سامانه های سفری و ساماندهی مساجد بین راهی این استان گفت: تاکنون ۱۱۰ موافقت اصولی برای راه اندازی مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در این استان صادر شده است که ۳۶ مجتمع آن تاکنون به بهره برداری رسیده و ۳۷ مجتمع نیز در دست ساخت است.

وی با بیان اینکه مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی در فراهم کردن آسایش و رفاه بیشتر رانندگان و مسافران از طریق ارائه خدمات متمرکز و مناسب، دسترسی سریع کاربران جاده ای به خدمات مورد نیاز و کاهش میزان سوانح رانندگی و افزایش ضریب ایمنی جاده ها نقش بسزایی ایفا می کنند، ادامه داد: ۳۹ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در سیستان و بلوچستان نیز به منظور ارائه خدمات بهتر به کاربران جاده ای در استان نیز در مرحله استعلام قرار دارند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس دستور العمل کشوری برای راه اندازی مجتمع خدمات رفاهی بین راهی برای محورهای اصلی حداقل فاصله ۴۰ کیلومتر و بزرگراهها ۳۰ کیلومتر در نظر گرفته شده است که براین اساس در محورهای اصلی استان ظرفیت احداث این مجتمع ها تکمیل اما برای  محورهای فرعی و پرتردد با هماهنگی معاونت اقتصادی استانداری آماده جذب سرمایه گذار هستیم.

کرد اظهار داشت: همچنین تاکنون ۲۴ سکوی نماز در محورهای مواصلاتی استان احداث شده است که با توجه به عدم محدودیت برای راه اندازی آنها آماده مشارکت خیران نیک اندیش هستیم.

وی میانگین تردد ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای مسافری در سیستان و بلوچستان را بیش از ۱۸۳ هزار و ۶۶۵ تردد عنوان کرد و افزود: فرهنگ غنی مردم این استان سبب شده مدیران شرکت های حمل و نقل مسافری در زمان نماز اقدام به اعزام ناوگان نکنند و گزارشی‌ از عدم توقف رانندگان ناوگان اتوبوسی در جاده ها  نیز در وقت نماز اعلام نشود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان تحویل فرش به مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی، نصب بنر با موضوع نماز، تهیه مهر و جا مهرنماز در مساجد بین راهی و ‌تهیه محراب برای نماز خانه ها و مجتمع در دست ساخت را از مهمترین اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان برای ترویج فرهنگ نماز در استان عنوان کرد و افزود: در ساخت مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی در استان اولویت این اداره کل بر احداث مسجد است.

کرد با اشاره به نقش پررنگ فرهنگ نماز در پایانه های بار و مسافری سیستان و بلوچستان گفت: مساجد پایانه بار و مسافر این استان از مجهزترین مساجد هستند به طوری که امکانات پایانه بار زاهدان در کشور کم نظیر است.