شناسهٔ خبر: 86968 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه تشریح کرد

برنامه های هفته ایمنی حمل و نقل در کرمانشاه

کرمانشاه ​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه برنامه های هفته ایمنی حمل و نقل در استان را تشریح کرد و اظهار داشت: هفته ایمنی به منظور فرهنگ سازی در راستای افزایش ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای نامگذاری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)  ،  فریبرز کرمی به مناسبت هفته ایمنی حمل و نقل با بیان اینکه روز شنبه ۲۴آبان ماه، روز آموزش و مراقبت از کودکان در ترافیک است گفت: با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و بهره‌گیری از برنامه شاد برنامه ریزی جهت فرهنگ سازی و آموزش کودکان و نوجوانان صورت گرفته است.

مهندس کرمی گفت: روز یکشنبه ۲۵ آبان ماه، روز یادمان قربانیان سوانح رانندگی است که با هماهنگی جمعیت طرفداران ایمنی راه ها، مطالبی آموزنده و آموزشی جهت انتشار در فضای مجازی، تبلیغات محیطی در پایانه های باری و مسافری تهیه و منتشر شده است.

وی در ادامه بیان کرد: روز دوشنبه ۲۶آبان ماه، روز ایمنی موتور سواران نامگذاری شده است که در این روز با همکاری پلیس راه و راهبر کلاس ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و در پایان به راکبان موتور سیکلت کلاه ایمنی اهداء خواهد شد.

کرمی گفت: روز سه شنبه ۲۷ آبان ماه، به نام روز مشارکت علماء و  روحانیون در توسعه فرهنگ ایمنی نام گذاری شده است که با همکاری روحانیون،  طرح جمع آوری احکام و استفتائات در موضوع ایمنی و  مقررات رانندگی، مصاحبه با روحانیون و تأکید بر موضوع رعایت حق الناس و امر به معروف در رانندگی و ترافیک انجام شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه افزود روز چهارشنبه ۲۸ آبان ماه، به نام هیئت دولت و پیام ریاست محترم جمهوری این هفته دنبال خواهد شد.

کرمی گفت: روز پنج شنبه ۲۹ آبان ماه،  به نام روز حمل و نقل بدون حادثه نام گذاری شده است که با همکاری پلیس راه و راهبر، اورژانس، هلال احمر، صدا و سیما، انجمن های صنفی حمل و نقل فراخوان داده شده است. برای برگزاری مانور ماشین آلات با رعايت کلیه پروتکل های بهداشتی و حضور در محورهای اصلی استان، اقدام به گشت های دروازه ای جهت بازرسی وسایل نقلیه عمومی و ناوگان حمل و نقل باری تشدید حضور راهبران در محورهای اصلی برگزار خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه افزود: روز جمعه ۳۰آبان ماه،  روز تریبون نماز جمعه نام دارد که در این رو با هماهنگی صورت گرفته ستاد اقامه نماز، پیامک هایی با مضامین رعایت  ایمنی، جهت ارسال به شهروندان آماده شده است.

مهندس فریبرز کرمی در پایان افزود: به منظور هرچه بالاتر بردن فرهنگ ایمنی مسابقات با صدا و سیمای مرکز کرمانشاه تدارک و با جوایز ارزنده و بصورت زنده از شبکه زاگرس برگزار خواهد شد. ‌