شناسهٔ خبر: 86994 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد

تکمیل چهار خطه محور "شهرکرد-بروجن-لردگان" تا پایان سال جاری

DM2A2250.1.jpg مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از تکمیل چهار خطه محور "شهرکرد-بروجن-لردگان" تا گردنه "کره‌بس" تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، حسین‌علی مقصودی در جلسه بررسی مشکلات حوزه راه و شهرسازی شهرستان بروجن، با اشاره به این مطلب گفت: در محور بروجن ـ شهرکرد با تکمیل قطعه باقی مانده بین سفیددشت و فرادنبه به طول سه و نیم کیلومتر و همچنین ورودی و خروجی شهر سفیددشت و ورودی شهر فرادنبه،  این محور به طور کامل زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی در خصوص محور بروجن ـ لردگان نیز افزود: هم اکنون شرکت ساخت و توسعه راه ها در حال انتقال ترافیک به محور جدیدالاحداث و اصلاح هندسی جاده قدیم در چهار نقطه و همچنین تکمیل پل‌ها و تقاطع روستاهای "ده‌توت-گردبیشه-دوراهان"  و همچنین زیرگذر سه‌‌‌راهی "امام قیس-کردشامی-گدارکبک" است و با تکمیل این موارد، این محور تا گردنه کره‌بس به شکل چهار خطه و ایمن مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری همچنین به محور "چارطاق-وستگان" نیز اشاره کرد و افزود: علی‌رغم اینکه اعتبار موردنظر این پروژه هنوز ابلاغ نشده، اما با مذاکراتی که با پیمانکار انجام شد، به‌دلیل سردی هوا و کوهستانی‌‌بودن منطقه، کار آسفالت بخش‌های باقی‌مانده مسیر و روستای وستگان به اتمام رسید و با خط‌کشی به طول ۲۰ کیلومتر، این محور نیز آماده بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: پنج کیلومتر از محور "بلداجی-سه‌راهی گندمان" با تلاش پیمانکار و مسئولین محلی آزاد شده و در حال زیرسازی است و برای آزادسازی ادامه مسیر نیز در حال رایزنی هستیم؛ اما چون مسیر عملیات پیچیده‌ای ندارد، هر میزان از این محور که تملک شود؛ عملیات راهسازی انجام و تا پایان سال‌جاری زیر بار ترافیک خواهد رفت.

مقصودی در خصوص تکمیل قطعه باقی‌مانده بین "نقنه و همگین" در محور بروجن-دهاقان نیز گفت: قرارداد تکمیل عملیات زیرسازی این قطعه به‌‌طول چهار کیلومتر به مبلغ ۱۱ میلیارد ریال و با زمان‌‌بندی ۶ ماهه با پیمانکار منعقدشده  و برای آسفالت نیز به دلیل نداشتن کد اعتباری مشخص، با شرکت ساخت و توسعه راه‌ها توافق انجام شده است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرستان بروجن هم‌اینک به یک کارگاه عمرانی به‌خصوص در حوزه طرح‌های زیرساختی تبدیل شده است، گفت: توسعه راه‌های ارتباطی و جاده‌های این شهرستان در ارتقای ترانزیت بار و مسافر کشور تاثیرگذار و نقش‌آفرین است و بروجن به‌ عنوان کریدور شمال به جنوب و بهترین مسیر اتصال جاده‌ای استان‌های فلات مرکزی ایران به بنادر جنوب غرب و جنوبی کشور به‌شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری تصریح کرد: طرح‌های حوزه راه این شهرستان مانند جاده‌های نقنه به همگین در محور بروجن ـ دهاقان، بروجن به لردگان، بروجن به شهرکرد، پل روگذر و مسیر دسترسی به بیمارستان جدید بروجن و بقیه مبادی اصلی این شهرستان، در شرایط نامساعد اقتصادی دولت با سرعت قابل‌توجهی در حال اجراست، که قابل قدردانی است اما تکمیل و بهره‌برداری ۳.۵ کیلومتر باقی‌مانده جاده چهار خطه شهرکرد به بروجن از مهم‌ترین دغدغه‌ها و خواسته‌های مردم و مسؤولان این شهرستان در حوزه راه و شهرسازی به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه روند ادامه اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی در این شهرستان نباید با وقفه مواجه شود گفت: عدم بازگشایی پل های دسترسی روستایی جاده بروجن ـ لردگان بخصوص در روستاهای ده توت، دوراهان و گردبیشه مشکلاتی را برای مردم این منطقه ایجاد کرده که انتظار می رود در اسرع وقت مرتفع شود.