شناسهٔ خبر: 87036 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات اجرایی احداث ۴۵ کیلومتر از پروژه چهارخطه اردبیل – سرچم

اردبیل 27 فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در سفر خود به استان اردبیل ضمن بازدید از جاده اردبیل ـ سرچم ، کلنگ آغاز عملیات اجرایی احداث ۴۵ کیلومتر بزرگراه از سمت زنجان در جاده سرچم به اردبیل را زمین زد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل) ، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در سفر یک روزه به استان اردبیل که با حضور علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به همراه استاندار اردبیل و مدیرکل راه و شهرسازی استان ضمن بازدید از پروژه های حوزه راه و شهرسازی با اشاره به فعالیت‌ها و نقش قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در احداث و توسعه بزرگراه‌های  استان اردبیل گفت: پروژه های زیر بنایی از جمله احداث چهارخطه مشگین شهر – اردبیل به طول ۴۳ کیلومتر ، پروژه گرمی به بیله سوار که از سال گذشته آغاز شده به طول ۵۰ کیلومتر از دیگر پروژه‌های جاده‌ای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در استان اردبیل است و در جنوب استان نیز چهارخطه کردن جاده اردبیل ـ سرچم از سمت زنجان به طول ۴۵ کیلومتر توسط قرارگاه خاتم الانبیاء انجام خواهد پذیرفت.

استاندار اردبیل در این مراسم با اشاره به حیاتی بودن راه سرچم به اردبیل افزود: جاده اردبیل – سرچم بعنوان یکی از اصلی ترین جاده های استان اردبیل در ارتباط با مرکز کشور است و برای کاهش میزان تصادفات و تسریع در تردد نیازمند توسعه و تعریض بوده که امروز قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء  بخش دیگری از اقدامات عمرانی خود در سطح استان احداث ۴۵ کیلومتر از پروژه چهارخطه اردبیل – سرچم از سمت زنجان به اردبیل را آغاز کرد. 

وی  گفت: خوشبختانه با توجه به حجم عملیات اجرایی احداث بزرگراه در نقاط مختلف ، استان اردبیل به یک نقطه امید بخش در ۴ سال آتی خواهد رسید و تا به امروز نزدیک ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان چهارخطه شده و ۳۰۰ کیلومتر دیگر نیز در دست اقدام است که هر سال احداث ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر به این میزان افزوده می شود.

اکبر بهنامجو تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد جاده‌های استان اردبیل چهارخطه هستند که با اجرای پروژه‌های آتی مجموع جاده‌های چهارخطه استان به ۵۰۰ کیلومتر خواهد رسید که ۷۰ درصد از کل جاده‌های استان را شامل می‌شود .

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در تشریح اهمیت احداث چهار خطه سرچم – اردبیل گفت : محور اردبیل – سرچم به طول ۱۷۷ کیلومتر می باشد که قطعات ۱ و ۲ بطول ۳۵ کیلومتر در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد .

وی به اجرایی شدن ۱۳۵ کیلومتر احداث چهارخطه اردبیل- سرچم با ۴۵۰۰ میلیارد ریال قرارداد اشاره کرد و افزود : قطعات ۳ و ۴ از این مسیر اخیرا" به اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تفویض شده و در مجموع به طول ۹۰ کیلومتر در حال اجرا می باشد و با پیگیری نمایندگان و استاندار اردبیل احداث ۴۵ کیلومتر از مسیر سرچم به اردبیل توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء انجام و اجرا خواهد شد .    

حیدری گفت : ۴۲ کیلومتر باقیمانده از مسیر اردبیل – سرچم در حال مطالعه بوده ، امیدواریم در سه سال آینده با تبدیل این محور به بزرگراه که نقش بسزایی در بحث کاهش تلفات جاده ای دارد انجام شود .