شناسهٔ خبر: 87058 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در گزارش به رییس‌جمهور خبر داد

بهره‌برداری از ۹ پروژه آزادراهی ظرف امسال و سال آینده/ افتتاح ۶۳ کیلومتر از کنارگذر شرق اصفهان به‌طول ۶۳ کیلومتر

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از بهره‌برداری از ۹ پروژه آزادراهی ظرف امسال و سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،سی و سومین پویش ملی "تدبیر و امید برای جهش تولید" رورز پنج‌شنبه، ۲۹ آبان‌ماه با حضور رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی و از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس برگزار شد.

خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در بخشی از این مراسم با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۹ پروژه آزادراهی به‌عنوان پروژه‌های اولویت‌دار و جهش تولید در دست اجرا داریم، از افتتاح "آزادراه کنارگذر شرق اصفهان" به‌‌عنوان یکی از این پروژه‌ها خبر داد و گفت: آزادراه‌های دیگری از جمله، کنارگذر جنوبی تهران، آزادراه منجیل-رودبار، آزادراه خرم‌آباد-بروجرد، آزادراه ایزدخواست-شیراز، آزادراه تبریز-صوفیان، آزادراه مراغه-هشت‌رود، منطقه ۲ آزادراه گرمسار-تهران و باند غربی منطقه دوم آزادراه تهران-شمال از دیگر پروژه‌های آزادراهی است که امسال و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

او افزود: امروز کنارگذر شرق اصفهان به طول ۶۳ کیلومتر در قالب سه خط رفت و سه خط برگشت افتتاح شد که با احداث این پروژه، ترافیک آزادراه‌های قم و کاشان به اصفهان، کاهش یافته و به شرق اصفهان هدایت می‌شود و سپس به آزادراه‌ها و بزرگراه‌های در مسیر استان فارس هدایت خواهد شد.

خادمی، با اشاره به کاهش ۸۰ دقیقه‌ای زمان سفر با تکمیل این آزادراه، عنوان کرد: آزادراه کنار گذر شرق اصفهان، حلقه ارتباطی آزادراه‌های شمال و جنوب اصفهان است که موجب روان شدن ترافیک در مقطع اصفهان می‌شود. این پروژه، موجب کاهش سوانح رانندگی و آلودگی هوا می‌شود و با تکمیل آن، ترافیک عبوری از داخل اصفهان نخواهیم داشت و به شرق اصفهان هدایت می‌شود.

او ادامه داد: این آزادراه نسبت‌به جاده موجود ۳۵ کیلومتر کاهش مسیر دارد و عامل تحول اقتصادی برای شرق اصفهان است که از نظر پروژه‌های جاده‌ای، نیاز بیشتری دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، با بیان اینکه برای این پروژه ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و ارزش روز آن هزار و ۳۰۰  میلیارد تومان است، گفت: البته از سوی سرمایه‌گذار قبلی نیز سرمایه‌گذاری به ارزش امروز ۵۰۰ میلیارد تومان انجام شده است و بدین ترتیب ارزش امروز پروژه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است.

او افزود: در این پروژه سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی ۷۰ درصد و سرمایه‌گذاری دولت ۳۰ درصد است.

خادمی در پاسخ به سوال رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه قطعه سوم این آزادراه چه زمانی افتتاح می‌شود، نیز گفت: هدف‌گذاری ما برای افتتاح قطعه سوم، پایان تابستان ۱۴۰۰ است؛ برای تکمیل این قطعه ۳۰ کیلومتر باقی‌‌‌مانده است اما برآورد می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۰ این پروژه تکمیل شود.