شناسهٔ خبر: 87060 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد:

کاهش ۱۵ میلیون لیتری مصرف سالانه سوخت با افتتاح کنارگذر شرق اصفهان/ قطعه ۳ آزادراه در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد

افتتاح کنارگذر شرق اصفهان قطعات یک و ۲ آزادراه کنارگذر شرق اصفهان امروز پنجشنبه بصورت ویدئو کنفرانس با دستور رئیس جمهور افتتاح شد و قطعه نهایی آن تا پایان ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، مراسم افتتاح آزادراه کنارگذر شرق اصفهان پیش از ظهر امروز از طریق ارتباط ویدیو کنفرانسی با حضور ‌حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.  

علیرضا قاری قرآن در حاشیه این مراسم طی گفت و گو با خبرنگاران اذعان داشت: آزادراه کنارگذر شرق اصفهان یکی از مسیرهای ترانزیتی مهم کشور محسوب می‌شود همچنین، شریانی مهم جهت کاهش ترافیک و آلودگی هوا است.  

وی افزود: برای احداث این آزاد راه یک میلیون متر مکعب خاکبرداری، هشت میلیون مترمکعب خاکریزی، یک میلیون مترمکعب اساس و زیراساس، ۱۶۵ هزار تن بتن‌ریزی و ۷۰۰ هزار تن آسفالت انجام شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان  تصریح کرد: بهره‌برداری از این آزادراه مصرف سوخت سالانه را بالغ بر ۱۵ میلیون لیتر کاهش می‌دهد همچنین کاهش ۱۵ درصدی سوانح و تلفات جاده‌ای استان و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی را به همراه دارد.  

وی با بیان اینکه ایجاد و توسعه آزادراه‌ها اقدامی در جهت ایمن سازی حمل‌و‌نقل است اظهار کرد: در استان اصفهان ۱۰۰ کیلومتر از آزادراه اصفهان- شیراز  با تکمیل رینگ کمربندی این کلانشهر باقیمانده است که با تکمیل آن استان اصفهان دیگر محور اصلی و شریانی غیر آزادراهی ندارد.