شناسهٔ خبر: 87119 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان پرخطر؛

دوره آموزشی اصول رانندگی صحیح در گلستان برگزار شد

دوره آموزشی اصول رانندگی صحیح در گلستان برگزار شد دوره آموزشی ۲ روزه اصول رانندگی صحیح با هدف اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان پرخطر همزمان با هفته ایمنی حمل و نقل و در روز نامگذاری شده با عنوان مشارکت علما و روحانیون در توسعه فرهنگ ایمنی با حضور حجت الاسلام والمسلمین "قاسمی وناجمی"معاون پیشگیری از جرائم دادگستری گلستان و پلیس راهور و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، معاون پیشگیری از جرائم دادگستری گلستان در این دوره به اثرات و تبعات اقتصادی اجتماعی حاصل ازعدم رعایت اصول ترافیکی و رانندگی برای فرد و جامعه پرداخت و گفت: رفتار ناآگاهانه یک فرد موجب آسیب دیدن نظام خانواده ها و به تبع آن جامعه شده که جبران خسارات سنگین مادی و معنوی آن شاید جبران ناپذیر باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در این دوره، رعایت اصول و مقررات رانندگی را در ارتقای ایمنی راهها و امنیت کاربران جاده ای بسیار موثر دانست و گفت که عامل اصلی تصادفات رانندگی ، سوءرفتار ترافیکی رانندگان نظیر خواب آلودگی، حواس پرتی، شتاب زدگی و غیره شناخته شده است.

مهدی میقانی به دلیل اهمیت برگزاری دوره، از مسوولان اجرایی حاضر در این دوره خواست که نمرات منفی رانندگان پرخطری را که در این دوره شرکت کردند، کاهش دهند تا تشویقی برای اصلاح رفتارهای پرخطر آنان باشد.

رعایت اصول ترافیکی و نکات ایمنی رانندگی هم موارد تاکید شده پلیس راهور در این دوره به رانندگان بود.

دوره آموزشی رانندگی صحیح در محل اتحادیه شرکت های تعاونی حمل و نقل بار استان برگزار شد.

اداره روابط عمومی