شناسهٔ خبر: 8712 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال جاری صورت می‌گیرد

تجهیز و بهره‌برداری از بیمارستان ۳۲ تختخوابی خلیل‌آباد خراسان رضوی

بیمارستان زهک و  دوست مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از تجهیز و بهره برداری بیمارستان ۳۲ تختخوابی خلیل آباد در چند ماه آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ابراهیم صنیعی در گفتگو با خبرنگار ما برای ارائه جزئیات بیشتر از روند تکمیل این پروژه بیمارستانی اعلام کرد: ساختمان اصلی این بیمارستان با مساحت سه هزار و ۵۸۹ مترمربعی و برخورداری از اسکلت بتن آرمه، پی نواری و سقف دال بتنی دارای دو طبقه شامل بخش زایمان، مراقبت های ویژه، آزمایشگاه، اورژانس، اتاق های عمل، ریکاوری، بخش بستری و اداری است.

صنیعی در ادامه افزود: سیستم موتورخانه مرکزی، دیگ بخار و آب گرم، سیستم آتش نشانی و سردخانه و هواسازها از جمله تأسیسات به کار رفته در این بیمارستان به شمار می روند.

وی همچنین اضافه کرد: ساختمان های جنبی این بیمارستان با مساحت ۵۷۲ متر مربع شامل منبع آب، امحاء زباله، پست برق، تصفیه خانه و نگهبانی است که هم اکنون نیز مراحل ساخت آن نیز به پایان رسیده است.

این مقام مسئول در بخشی از سخنانش نیز بیان کرد:ساختمان بیمارستان خلیل آباد دارای محوطه ای ۱۰ هزار متر مربعی است . دیوار کشی آن به طول ۷۵۰ متر است که تمامی اینها در زمینی به  مساحت ۳۰ هزار متر مربع  ساخته شده است.

صنیعی در این باره تأکید کرد: در حال حاضر این پروژه با هزینه ای بالغ بر ۹ میلیارد تومان در مرحله تحویل موقت قرار دارد.

مدیر فنی و اجرایی اداره راه و شهرسازی خراسان رضوی همچنین اعلام کرد: شرکت ابتناد استان به عنوان پیمانکار این پروژه با همکاری مهندسین مشاور نوی (مشاوران اجرایی پروژه) و مهندسین مشاور ماهر (مشاوران فاز ۱ و ۲) از سال ۸۷ عملیات ساخت این بیمارستان ۳۲ تختخوابی را آغاز کرد.

بیمارستان خلیل آباد در اسفند ماه سال ۹۳ به دست معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.

بنا بر توافقات انجام شده و سخنان وزیر بهداشت قرار است به محض تحویل موقت بیمارستان به این وزارت خانه اقدامات لازم برای تجهیز این مکان در مدت سه الی پنج ماه انجام شود./

نظر شما