شناسهٔ خبر: 87136 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی:

 ورود بالغ بر ۱۲ هزار دستگاه ناوگان باری به مجموع ناوگان حمل و نقل جاده ای استان در دو سال اخیر

Image-1 (20).jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از ورود بالغ بر ۱۲ هزار دستگاه ناوگان باری به مجموع ناوگان حمل و نقل جاده ای استان در دو سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ضمن اعلام خبر فوق افزود : در راستای حمایت دولت محترم تدبیر و امید از قشر رانندگان باری و مسافری در دو سال اخیر تعداد افزون بر ۷۳ هزار حلقه لاستیک وارد سامانه توزیع لاستیک استان گردیده که بالغ بر ۶۶ هزار حلقه در میان رانندگان توزیع شده است.

شکری ضمن اشاره به افزایش تعداد رانندگان فعال باری و کاهش عمر ناوگان باری در دو سال اخیر اذعان کرد : در این مدت نزدیک به چهار هزار نفر راننده فعال به بخش حمل و نقل جاده ای کالا اضافه شده و عمر ناوگان حمل و نقل جاده ای سه سال جوان‌تر شده بطوریکه هم اکنون تعداد رانندگان فعال به عدد ۳۳ هزار و عمر ناوگان باری هم به عدد ۱۵/۲۱ رسیده است.

وی افزایش تعداد ناوگان باری فعال در بخش حمل و نقل جاده ای استان در دوسال اخیر را شاخصی مهم ارزیابی کرد و گفت : در دو سال اخیر افزون بر ۱۲ هزار دستگاه ناوگان باری به تعداد ناوگان باری استان اضافه شده است بطوریکه از ۱۷ هزار دستگاه در سال ۹۷ به نزدیک ۳۰ هزار دستگاه در سال جاری رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه افزایش تعداد ناوگان باری نقش بسیار مهمی در صادرات و توسعه اقتصادی استان خواهد داشت اظهار کرد : هم اکنون ۱۷۰ شرکت حمل و نقل کالا در سطح استان فعالیت می کنند.