شناسهٔ خبر: 87155 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

از سوی معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری انجام شد

بازدید از روند غربالگری مسافران کرونایی در فرودگاه بین المللی مهرآباد/ بازرسی از سامانه شناسایی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ وزارت بهداشت

کرونا معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با حضور در فرودگاه مهرآباد از روند غربالگری مسافران کرونایی از سوی شرکت‌های هواپیمایی بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به‌منظور بازرسی واطمینان از اتصال سیستم پذیرش مسافران تمام شرکت‌های هواپیمایی داخلی در فرودگاه بین المللی مهرآباد به وب سرویس ماسک وزارت بهداشت، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از ترمینال های فرودگاه بین المللی مهرآباد بازدید کرد.

دراین بازدید که با حضور نمایندگان سازمان فن آوری اطلاعات انجام شد، سیستم پذیرش مسافر شرکتهای هواپیمایی داخلی از جهت اتصال به سامانه شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونای وزارت بهداشت مورد بازرسی قرارگرفت.

گفتنی است تمام شرکت‌های هواپیمایی داخلی به سامانه شناسایی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ وزارت بهداشت متصل شدند. براین اساس ابتدا درزمان فروش بلیت، وضعیت مسافر ازطریق اتصال به بانک اطلاعاتی بیماران مبتلا به کرونا در وب سرویس ماسک وزارت بهداشت استعلام گرفته شده و درصورت ابتلا مسافر به کرونا، بلیت صادر نمی شود. همچنین وضعیت مسافران در زمان حضور در فرودگاه و هنگام دریافت کارت پرواز از وب سرویس مذکور استعلام و درصورت ابتلا به کووید ۱۹، کارت پرواز صادر نمی شود.

لازم به ذکر است شرایط فوق برای مسافرانی است که به کرونا مبتلا شده و نام آنان در سامانه فوق درج گردیده است. این مسافران پس از بهبود و با داشتن تست منفی کرونا می توانند جهت خرید بلیت اقدام نمایند.