شناسهٔ خبر: 87177 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اقدامات اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دیهوک در حوزه راهداری زمستانی

عملیات راهداری زمستانی در جاده هراز رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دیهوک اقدامات این اداره در حوزه راهداری زمستانی را تشریح کرد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی) رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دیهوک گفت:عملیات راهداری زمستانی شامل تنقیه پل‌ها و آبراه‌ها، اصلاح حریم راه‌ها، عملیات لکه گیری و نصب علائم اطلاعاتی، ایمنی و هشدار دهنده در کلیه محورهای استحفاظی به روش همه ساله، انجام شده است. 

مهدی کیانپورادامه داد: همچنین اصلاح و شیب شیروانی و اصلاح افتادگی شانه های راه در محورهای مواصلاتی دیهوک از دیگر اقدامات انجام گرفته است.

وی بین کرد: گشت های راهداری به همراه اکیپ‌های راهداری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دیهوک با حضور مستمر در کلیه محورهای اصلی و روستایی نسبت به رفع ایرادات احتمالی جهت حفظ کیفیت تردد در این محورها اقدام می‌کنند.

کیانپور با اشاره به پروژه های اجرایی در حوزه استحفاظی راههای دیهوک عنوان کرد: تبدیل آبنما به پل، اجرای2 باب استراحتگاه بین راهی رانندگان، تکمیل اصلاح پیچ پرحادثه، احداث تعداد 14 دستگاه پل، ترمیم خسارات وارده به ابنیه فنی ناشی از سیل در طول حوزه استحفاظی اداره دیهوک ،تجهیز و راه اندازی راهدارخانه دیگ رستم را می توان از پروژه های اجرایی اداره نام برد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دیهوک همچنین با اشاره به سایر پروژه های اجرایی اظهار کرد: روکش ماسه آسفالت محور سه راهی راهداران- بیرجند، دیهوک – طبس و راور، فوگسیل محور دیهوک – بشرویه، مرمت راههای روستایی و عشایری، خط کشی و انجام عملیات لکه گیری همچنین روکش ماسه آسفالت و اسلاری سیل محور دیهوک – فردوس را می توان  از دیگر این اقدامات نام برد.

کیانپور تصریح کرد: راهداران تلاش می‌کنند همواره راه را برای عبور کاربران جاده و مسافران هموار کرده و نویدبخش آرامش جاده‌ها باشد.

بعد از بارندگی‌های فصل بهار اقداماتی مانند لایروبی دهانه پل‌ها و بستر رودخانه‌ها وتقویت دیواره های هدایت آب و اجرای رادیه برید پلها و  شانه‌سازی محل‌هایی که سال گذشته تخریب شده بود، برای فصل سرما انجام شده است.

مهندس کیانپور در پایان گفت: مجموعا 141 کیلومتر بزرگ راه ها، 220 کیلومتر راه های اصلی و 22 کیلومتر راه های فرعی و 166 کیلومتر راه روستایی آسفالته و 77 کیلومتر راه روستایی خاکی در بخش دیهوک در حوزه استحفاظی این اداره قرار دارد.