شناسهٔ خبر: 87226 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

پیام وزیر راه و شهرسازی به مناسبت سالروز تاسیس بسیج به فرمان امام خمینی (ره)

تبدیل بسیج با رشد در بوستان انقلاب به مظهر ایثار، فداکاری و جهاد / حماسه آفرینی‌ها و فداکاری‌های بسیج محدود به دوران دفاع مقدس نبوده است

اسلامی امضا وزیر راه و شهرسازی در پیامی سالروز تاسیس بسیج به فرمان امام خمینی (ره) را گرامی داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در پیامی سالروز تاسیس بسیج به فرمان امام خمینی (ره) را گرامی داشت. در متن پیام این عضو کابینه دولت دوازدهم آمده است: 

بسیج  از پدیده‌های شگفت‌آور پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که  به فرمان امام خمینی (ره) در آذر ۱۳۵۸ شکل گرفت. امروز در سال ۱۳۹۹ پس از فراز و فرودهای  ۴۱ ساله،  بسیجی با نگاه حکیمانه‌ یک جوان به عالم و حضوری موثر در میدان های نظام اسلامی، رشد و نموی کامل یافته است.

بسیج با رشد در بوستان  انقلاب با ریشه دواندن خود به مظهر و نمونه ای برجسته برای ایثار، فداکاری و جهاد تبدیل شده است.

امروز، تفکر بسیجی به عنوان لشکر مخلص به مدد بهره‌مندی از بصیرت انقلابی توانسته است در خدمت به اهداف والای کشور اسلامی پیشتاز باشد و هفته بسیج فرصتی است  تا فرهنگ بسیجی بیشتر از گذشته معرفی شود.

بسیج، در میدان هایی که نظام اسلامی، حضور در آن را وظیفهی انسانی و الهی و نیاز کشور می داند، برای کمک به هم نوع حاضر است . بسیج، یک نام مقدّس و شجره طیبه ای است است که حماسه آفرینی‌ها و فداکاری‌های این مجموعه انقلابی، محدود به دوران دفاع مقدس نبود و امروز در مواجهه با کرونا، سیل، ساخت واحدهای مسکونی برای نیازمندان و دیگر جبهه ها همچون جنگ تحمیلی حضور دارند.

 در سال ۱۳۹۹ همزمان با تحریم های ناجوانمردانه و تحریف های دشمنان و شیوع ویروس منحوس کرونا، همه انسان های مؤمن، آگاه، بصیر، عاشق، متعهّد و علاقه‌مند به حضور در هر میدانی که برای ملت مفید است، بسیجی هستند و همان مشخصات بسیجیان را دارند و آمادگی کامل، برای سربلند کردن کشور و ملت دارند.

اینجانب سالروز تشکیل این نهاد ارزشمند وهفته گرامیداشت بسیج را به خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و بسیجیان سر افراز ایران اسلامی به ویژه بسیجیان وزارت راه و شهرسازی تبریک عرض می نمایم.

موفقیت و سربلندی بسیجیان گرانقدر را در پرتو رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری از خدواند متعال مسئلت دارم.