شناسهٔ خبر: 87248 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیر عامل شرکت راه آهن خبر داد

راه‌اندازی مرکز نیکوکاری با هدف رفع مشکلات کارکنان راه آهن در سراسر کشور/ اولویت راه آهن، مراقبت از سلامت کارکنان و مسافران

سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن از راه‌اندازی مرکز نیکوکاری با هدف رفع مشکلات کارکنان این شرکت در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از تاسیس مرکز نیکوکاری در شرکت راه آهن خبر داد و  اظهار کرد: اکنون این مرکز در این شرکت تاسیس شده است و مناطق راه آهن نیز یکی پس از دیگری در حال اخذ مجوز لازم جهت راه اندازی مرکز نیکوکاری هستند.

وی با بیان اینکه به تازگی مجوز راه‌اندازی مرکز نیکوکاری در جنوب شرق نیز صادر شده است، افزود: از مدت‌ها پیش، مرکز نیکوکاری در راه آهن خراسان و یزد اندازی شده بود.

رسولی درباره علت راه‌اندازی مرکز نیکوکاری در ستاد و مناطق شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: امروزه کشورمان در شرایط بسیار سختی قرار دارد و  در این باره تعارفی هم وجود ندارد. مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که افراد نباید منتظر کارهای دولتی باشند. وظیفه انسانی ما این است که باید نسبت به درد و مشکلات همکاران‌مان که همسایه ما تلقی می شوند، بی تفاوت نباشیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن خاطرنشان کرد: در تعالیم دینی ما مکرر تاکید شده است که باید به همسایه خود توجه کنیم. همسایه ما نه فقط ساکنین خانه مجاور ما، بلکه همکاران و مسافران را نیز شامل می‌شوند.

وی تاکید کرد: در این شرایط سخت، ما نیز تمامی تلاش‌مان را به کار بستیم تا همکاران‌مان در راه آهن در آرامش بیشتری باشند و مشکلاتشان کمتر شود. اگر چنین اقداماتی انجام بدهیم، کار درست انجام داده‌ایم.

رسولی یادآور شد: مشکلات اقتصادی باعث می‌شوند تا افراد از نظر سیستم بدنی ضعیف شوند و در نتیجه در مقابل ویروس خطرناکی همچون کرونا تاب‌آوری نداشته و در نتیجه دچار بیماری و گرفتاری‌های بعدی شوند.

 مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: این موضوع کاملا علمی است و اگر فردی مشکل اقتصادی داشته باشد، سیستم ایمنی‌اش ضعیف می‌شود و در چنین شرایطی، حتی تمامی اعضای خانواده‌اش نیز دچار بیماری خواهند شد.

وی با یادآوری از اینکه این روزهای سخت نیز می‌گذارند و آنچه باقی می‌ماند خدماتی است که خالصانه به همکاران و ارباب رجوعان ارایه شده است، افزود: هم اکنون مقرر شده است تا در تمامی مناطق را آهن کشور، مرکز نیکوکاری تاسیس شود تا  از طریق آن بتوان نسبت به رفع مشکلات پرسنل اقدامات لازم را انجام داد. فعالیت این مراکز همگی زیر نظر ستاد خواهد بود.